گسترش نیوز: فرماندار نجف آباد گفت:بیش از 180 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت زعفران اختصاص پیدا کرده که از این میزان شصت هکتار در سال زراعی جاری زیر کشت رفته است. 250 نفر به صورت مستقیم در این عرصه اشتغال دارند

نجف آباد، بالاترین عملکرد برداشت زعفران کشور را دارد

گسترش نیوز: فرماندار نجف آباد گفت:بیش از ۱۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت زعفران اختصاص پیدا کرده که از این میزان شصت هکتار در سال زراعی جاری زیر کشت رفته است. ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم در این عرصه اشتغال دارند و در حالی که متوسط برداشت زعفران در کشور ۴کیلو در هکتار است، در نجف آباد از هر هکتار ۷ کیلوگرم محصول برداشت می شود.

مجتبی راعی گفت: بیشترین کشت زعفران شهرستان در منطقه مهردشت این شهرستان به‌ ویژه شهر دهق و روستاهای اطراف آن انجام می گردد. هم اکنون بیش از ۹۰ درصد تولید زعفران دنیا در کشور ایران تولید می‌شود که استان اصفهان سهم پنج درصدی از تولید زعفران را در کشور به خود اختصاص داده است.

راعی به دیگر مزیت‌های تولید زعفران این منطقه پرداخت و گفت: زعفران تولیدی در منطقه مهردشت به دلیل شرایط طبیعی و خاک حاصلخیز آن دارای کمترین آفات و بیماری‌های گیاهی است و با توجه به روند خشکسالی‌های اخیر، کشت زعفران، کشت جایگزین مناسبی برای اراضی این شهرستان محسوب می‌گردد.
معاون استاندار اصفهان در ادامه افزود: به منظور ارتقای کمی و کیفی کشت زعفران و حفظ جایگاه کشور در عرصه صادارت آن،طی سه سال اخیر جشنواره طلای سرخ در شهر دهق برگزار می شود که طی آن ضمن تجلیل از کشاورزان نمونه، راهکارهای توسعه کمی و کیفی این محصول در کنار آخرین دستاوردهای علمی کشت، داشت، برداشت و صادارت زعفران مورد بررسی قرار می گیرد.این جشنواره چهارشنبه هشتم آبان ماه جاری در روستای تاریخی دماب برگزار خواهد شد.
فرماندار نجف آباد

فرماندار نجف آباد