نجف آباد ماهیانه ۱۵۰ میلیون تومان صدقه می‌دهد
نجف آباد ماهیانه ۱۵۰ میلیون تومان صدقه می‌دهد
ایمنا: رییس کمیته امداد شهرستان گفت: در حال حاضر بیش از سی و سه هزار صندوق جمع‌آوری صدقات مردمی در سطح شهرستان فعال است که شهروندان از طریق آن‌ها ماهیانه یکصد و بیست تا یکصد و پنجاه میلیون تومان به افراد تحت پوشش این مجموعه کمک می‌دهند.

نجف‌ آباد ماهیانه ۱۵۰ میلیون تومان صدقه می‌دهد

ایمنا: رییس کمیته امداد نجف آباد گفت: در حال حاضر بیش از سی و سه هزار صندوق جمع‌آوری صدقات مردمی در سطح شهرستان فعال است که شهروندان از طریق آن‌ها ماهیانه یکصد و بیست تا یکصد و پنجاه میلیون تومان به افراد تحت پوشش این مجموعه کمک می‌دهند.

فریدون ابراهیمی با اشاره به رتبه اول تا پنجم شهرستان در سطح استان از لحاظ میزان صدقات پرداختی شهروندان افزود: سی و یک هزار از این صندوق‌ها در اندازه کوچک در سطح منازل مسکونی قرار دارند و هفتصد صندوق متوسط نیز در اماکن عمومی و ادارات قرار دارند و بیش از هزار و چهارصد صندوق نیز در سطح معابر عمومی جانمایی شده‌اند.

ابراهیمی با اشاره به استفاده ماموران تخلیه این صندوق‌ها از لباس متحد‌الشکل با آرم کمیته و کارت شناسایی اضافه کرد: صددرصد وجوه پرداختی به عنوان صدقه برای مصارف نیازمندان هزینه می‌شود و اجازه نداریم حتی یک ریال آن را خارج از شهرستان برای دیگر امور پرداخت کنیم.

وی از پرداخت حقوق و مزایای تمامی پرسنل کمیته امداد و حتی ماموران تخلیه صندوق‌ها توسط دولت سخن گفت و بیان داشت: میزان درآمد صندوق‌ها و محل دقیق هزینه‌کرد آن‌ها به صورت کاملا شفاف و قابل پیگیری در سامانه‌ جامع مشارکت‌ها به ثبت می‌رسد و هم‌زمان عملکرد ماموران تخلیه به صورت سه مرتبه در ماه با شیوه‌های مختلف کنترل نامحسوس می‌شود.

رییس کمیته امداد شهرستان نجف‌آباد اضافه کرد: گاهی ممکن است قبل از مراجعه مامور تخلیه به منزلی، نیروهای نظارتی کمیته وجوه جمع‌آوری شده در آن صندوق خاص را شمارش کرده و آن را دوباره به صندوق باز می‌گردانند تا بعد از شمارش و ثبت مبلغ توسط مامور تخلیه، این دو عدد برای اطمینان بیشتر با هم مقایسه شوند.

ابراهیمی با اشاره به شمارش و تخلیه روزانه بیست و پنج تا پنجاه صندوق توسط ماموران تخلیه کمیته ادامه داد: مسیر روزانه هر مامور به صورت کامل مشخص است و گاهی در میانه این مسیر، کیسه مربوط به وجوهات و دسته قبض صادر شده گرفته شده و میزان این دو شاخصه با هم مقایسه می‌گردد.

رییس کمیته امداد نجف آباد بر سلامت و وجدان کاری تمامی نیروهای کمیته به ویژه پرسنل مربوط به تخلیه صندوق‌ها تاکید داشت و خاطر نشان کرد: متوسط صدقات جمع‌آوری شده در هر صندوق مشخص است و علاوه بر بررسی موردی ارقام گزارش شده، در مواردی هم ممکن است میزان وجه ثبت شده روی قبوض صادر شده هر صندوق را به صورت تلفنی با مالک آن بررسی کرده و از صحت روند انجام شده اطمینان بیشتری پیدا کنیم.

کمیته امداد

کمیته امداد

نجف آباد نیوز