نجف آباد برترین تولید کننده عسل استان اصفهان است
نجف آباد برترین تولید کننده عسل استان اصفهان است

مسئول زنبور عسل جهاد کشاورزی اصفهان: تولید عسل در اصفهان کاهش چشمگیری داشته است مسئول زنبور عسل جهاد کشاورزی اصفهان گفت: میزان تولید عسل استان در سال جاری نامناسب بوده و نسبت به سال گذشته یک سوم کاهش داشته است. سید محمدمهدی تباعیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه وضعیت […]

مسئول زنبور عسل جهاد کشاورزی اصفهان:
تولید عسل در اصفهان کاهش چشمگیری داشته است

مسئول زنبور عسل جهاد کشاورزی اصفهان گفت: میزان تولید عسل استان در سال جاری نامناسب بوده و نسبت به سال گذشته یک سوم کاهش داشته است.

سید محمدمهدی تباعیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه وضعیت تولید عسل در استان اصفهان نامناسب است، اظهار داشت: امسال به دلیل شرایط جوی نامناسب از جمله گرمی هوا، وجود گرد و خاک و آلودگی هوا کندوهای زنبور عسل وضعیت مناسبی نداشته‌اند و به دنبال آن تولید عسل در استان کاهش داشته است.

وی در ادامه افزود: شهرستان‌های تولیدکننده زنبور عسل در استان شهرستان‌های اصفهان، نجف‌آباد، شهرضا، سمیرم، خمینی‌شهر، فریدن، فردونشهر و کاشان است که عمده تولید استان در شهرستان نجف‌آباد صورت می‌گیرد.

مسئول زنبور عسل جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: اگر زنبورداران در نوبت عسل کنار تولید عسل داشته باشند شاید بتوان کمبود میزان تولید عسل در استان را جبران کرد.

این مسئول عمده تولید عسل را در شهرستان نجف آباد اعلام کرد و تصریح کرد: میزان تولید عسل استان در سال جاری برای هر کندوی عسل برابر با ۲ کیلو بوده که نسبت به سال گذشته یک سوم کاهش تولید داشته‌ایم که رقم قابل توجهی است.

تباعیان خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه تولید عسل در شرایط جوی طبیعی صورت می‌گیرد قادر به انجام اقدامی در زمینه بهبود شرایط تولید نیستیم، اما از لحاظ کیفی عسل تولید شده مناسب است.

وی اذعان داشت: زنبورداران وابسته به استان نبوده و هرجایی که شرایط برای تولید عسل مناسب باشد در آنجا به تولید می‌پردازند و امسال که کل کشور میزان تولید عسل کم شده است و با این وجود استان اصفهان رتبه سوم در تعداد کندو و رتبه پنجم از لحاظ تولید عسل را دارد.