نجف آباد بیش از ۵هزار معلول دارد
نجف آباد بیش از ۵هزار معلول دارد
رییس اداره بهزیستی شهرستان گفت: در حال حاضر بیش از 5 هزار معلول با درجات مختلف معلولیت، در نقاط مختلف شهرستان نجف آباد تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد بیش از 1600 نفر معلول جسمی و حرکتی بوده و بالغ بر 1300 نفر کم توان ذهنی هستند.

نجف آباد بیش از ۵هزار معلول دارد

رییس اداره بهزیستی شهرستان گفت: در حال حاضر بیش از ۵ هزار معلول با درجات مختلف معلولیت، در نقاط مختلف شهرستان نجف آباد تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد بیش از ۱۶۰۰ نفر معلول جسمی و حرکتی بوده و بالغ بر ۱۳۰۰ نفر کم توان ذهنی هستند.

علیرضا قناعتکار در نشست خبری که به مناسبت هفته معلولان برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: در جامعه آماری معلولان شهرستان، ۵۵۰ معلول اعصاب و روان و مبتلایان به اوتیسم، بیش از ۷۵۰ معلول با مشکلات شنوایی و گفتاری، ۵۸۰ معلول با معضلات بینایی و ۱۹۰ سالمند معلول دیده می شوند.

قناعتکار با اشاره به فعال بودن ۱۳ مرکز توانبخشی در سطح شهرستان، ادامه داد: یکی از این مراکز با داشتن بخش های روزانه، شبانه و معلولان جسمی حرکتی به اصطلاح مرکز جامع شناخته می شود و در کنار آن شاهد فعالیت ۶مرکز روزانه و ۶ مرکز شبانه روزی دیگر نیز هستیم.

رییس بهزیستی شهرستان تعداد معلولان حاضر در این مراکز را ۹۹۰ نفر اعلام دانست و افزود: از این تعداد، بیش از ۸۰۰ نفر شامل پرداخت یارانه ماهیانه سازمان بهزیستی می شوند که در فواصل مشخص، در اختیار این مراکز قرار می گیرد.

وی در پایان با تقدیر از همراهی مردم، خیرین و مراکز خصوصی در ارائه خدمات به جامعه معلولان شهرستان اذعان داشت: حوزه توانبخشی این اداره، در سه بخش دفتر توان پزشکی و مراکز روزانه، توانمندسازی معلولان و دفتر توانبخشی و مراقبتی فعالیت می کند.

علیرضا قناعکار بهزیستی نجف آباد

علیرضا قناعکار بهزیستی نجف آباد

نجف آباد بیش از ۵هزار معلول دارد