نجف آباد در طرح ملی حفظ قرآن کریم پیشتاز است
نجف آباد در طرح ملی حفظ قرآن کریم پیشتاز است

حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی  افزود: براساس طرح ملی حفظ قرآن کریم که مورد تاکید مقام رهبری است سازمان اوقاف و امور خیریه تعهد کرده یک میلیون نفر حافظ قرآن تربیت کند که در این زمینه سهم شهرستان نجف آباد ۸ هزار و۱۴۰ نفر است. وی افزود : در این راستا سال ۹۱ تعهد […]

حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی  افزود: براساس طرح ملی حفظ قرآن کریم که مورد تاکید مقام رهبری است سازمان اوقاف و امور خیریه تعهد کرده یک میلیون نفر حافظ قرآن تربیت کند که در این زمینه سهم شهرستان نجف آباد ۸ هزار و۱۴۰ نفر است.
وی افزود : در این راستا سال ۹۱ تعهد شهرستان نجف آباد ۹۷۵ و سال ۹۲ این تعهد به یک هزار و ۸۰ نفر رسید.
وی اظهارکرد: این آمار در سال گذشته به یک هزار و ۲۵۰ نفر رسید و امسال نیز اداره اوقاف نجف آباد متعهد شده یک هزار و ۵۲۰ حافظ قرآن تربیت کند که تاکنون از تعهد ایجاد شده و نسبت به سهمیه شهرستان نجف آباد ۱۵ درصد جلوتر است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد با اشاره اینکه قرار است سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم به میزبانی تهران برگزار شود، اظهارکرد: مرحله شهرستانی این مسابقات همزمان با دیگر شهرستانها در تاریخ های ۱۲ تا ۱۵ مهر سالجاری در بنیاد فرهنگی آیت الله خامنه ای نجف آباد برگزار می شود.
وی افزود: این مسابقات در رشته های حفظ ، قرائت ، ترتیل و معارف بین برادران و خواهران بالای ۱۸سال برگزار می شود و نفرات برتر در مرحله استانی که آبان امسال برگزار می شود، رقابت می کنند.
حجت الاسلام توسلی با اشاره به اینکه سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیز در تهران برگزار خواهد شد، اظهارکرد: براساس برنامه قرار است سه هزار نفر در مرحله شهرستانی این مسابقات شرکت کنند و باتوجه به موقعیت مذهبی نجف آباد، پیش بینی می شود این آمار بیشتر شود.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد در مورد جوایز نفرات برگزیده مسابقات شهرستانی گفت: نفرات اول تا سوم این مرحله جوایز نقدی دریافت می کنند و به نفرات برتر استانی نجف آباد که به مرحله کشوری راه می یابند کمک هزینه سفر کربلا تعلق می گیرد.

منبع:ایرنا