نجف آباد از معبر باید به مقصد گردشگری تبدیل شود
نجف آباد از معبر باید به مقصد گردشگری تبدیل شود

 رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: نجف آباد با دارا بودن چندین اثر تاریخی منحصر به فرد و کم نظیر می تواند به عنوان یکی از قطبهای گردشگری استان و کشور تبدیل شده و به جای معبری در مسیر گردشگران به یکی از مقاصد اصلی آنها در سالهای آینده تبدیل شود. […]

 رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: نجف آباد با دارا بودن چندین اثر تاریخی منحصر به فرد و کم نظیر می تواند به عنوان یکی از قطبهای گردشگری استان و کشور تبدیل شده و به جای معبری در مسیر گردشگران به یکی از مقاصد اصلی آنها در سالهای آینده تبدیل شود.

 مسعود سلطانی فر در ادامه سفر کاری خود در استان اصفهان عصر دیروز را به بازدید آثار تاریخی شاخص نجف آباد اختصاص داد که طی آن پس از ادای احترام هیات همراه معاون رئیس جمهور به مقام ۲۵۰۰ شهید این شهر، اماکنی مانند عصارخانه اخلاقی، خانه تاریخی نوریان و مجموعه هفت برج خارون مورد بازدید قرار گرفتند.

در بخش دیگری از این برنامه نیز با حضور معاون رئیس جمهور، عملیات مرمت و بهسازی خانه تاریخی نوریان به منظور تبدیل به اولین مکتب خانه علوم شهر رسما آغاز شد و پیش بینی می شود تا پایان سال،امکان بازدید علاقه مندان از این اثر تاریخی تازه خریداری شده توسط شهرداری فراهم شود.

آشنایی با قسمتهای مختلف عصارخانه اخلاقی که سنگ تاریخی چهار صد ساله آن با خط محمد حسن امامی جلوه خاصی به آن بخشیده در کنار توقفی کوتاه در کنار برجهای دوقلو صفا به عنوان یکی دیگر از آثار شاخص این شهر، از دیگر قسمت های این بازدید چند ساعته محسوب می شود.

از دیگر نکات قابل توجه این سفر کوتاه می توان به اظهار شگفتی سلطانی فر از علاقه خاص مالکین خصوصی عصارخانه اخلاقی برای حفظ آن در بهترین نقطه تجاری شهر در طول سالیان اخیر اشاره کرد که در همین راستا قرار شد،مسئولان شهرستان،استان و سازمان میراث فرهنگی کشور اقداماتی را جهت تملک آن در برنامه کاری خود قرار دهند.

طرفه معاون عمرانی استاندار اصفهان، محمودی فرماندار ویژه نجف آباد،آسیابانی رئیس شورای شهر،ابوترابی نماینده مردم در مجلس و تنی چند از مدیران دستگاه های اجرایی مختلف دیگر همراهان سلطانی فر را در این بازدید تشکیل می دادند.

منبع:ایمنا

تصاویر:نوید حسنی