نجف آباد در پسا تحریم
نجف آباد در پسا تحریم

در شرایطی که برخی مردم و مسئولان با خوشحالی فراوان از برداشته شدن کامل و یکجای تحریم ها بر ضد ایران سخن می گویند و معتقدند که به زودی شاهد اتفاقات شگفت آوری در کشور خواهیم بود،ما نیز برای اینکه از این غافله عقب نمانیم و بتوانیم با خبرهایی خوش مردم بزرگوار این شهر را […]

در شرایطی که برخی مردم و مسئولان با خوشحالی فراوان از برداشته شدن کامل و یکجای تحریم ها بر ضد ایران سخن می گویند و معتقدند که به زودی شاهد اتفاقات شگفت آوری در کشور خواهیم بود،ما نیز برای اینکه از این غافله عقب نمانیم و بتوانیم با خبرهایی خوش مردم بزرگوار این شهر را تا حدودی خوشحال کنیم، قصد داریم در متن زیر به بخشی از آثار این اتفاق تاریخی در نجف آباد بپردازیم.

  • از اولین آثار این حرکت حل مشکل چندین ماهه پمپ بنزین ستاری در مرکزی ترین و بهترین نقطه شهر خواهد بود به طوریکه   دیگر مردم مجبور نخواهند بود برای چند لیتر بنزین، به شرق و غرب شهر سرک بکشند و در نهایت نیز بدون بنزین در راه بمانند. آخرین خبر در این خصوص حاکی از آن است که دادگاه به دلیل مشکلات مالی صاحب جایگاه برای آن حکم پلمپ صادر کرده و مردم باید چند ماه دیگر هم منتظر باشند تا پس از طی مراحل قانونی، برگزاری مزایده و فروش این مجموعه، صاحب جدید به فکر راه انداختن مهمترین پمپ بنزین شهر و رفع مشکلات مردم باشد.
  • حل مشکل مردم بخت برگشته با نظام مهندسی را باید دومین مورد مهمی دانست که سر و سامان خواهد گرفت و پس از آن دیگر شهروندان بین شهرداری،نظام مهندسی و دستگاه های خدمات رسان سرگردان نخواهند بود. در دوران پسا تحریم هیچ گاه کسی با وجود پرداخت هزینه چندین میلیونی به شهرداری و داشتن حکم کمیسیون ماده۱۰۰، بدون گاز و دیگر انشعابات نخواهد ماند و دیگر همشهریان ما در استان به خاطر هواداری از این مردم، برداشت خود از قانون را در تنها شهرستان استان به مردمی که زمینه رسیدن آنها به جایگاه های مدیریتی را فراهم کردند،تحمیل نخواهند کرد.
  • در دوران پسا تحریم دیگر هیچ شهروندی زباله خود را خارج از موعد مقرر بیرون نخواهد گذاشت تا شهرداری مجبور شود سالانه بین ۲ تا ۳ میلیارد تومان برای جمع آوری مجدد آنها از سهم بودجه های عمرانی شهر کم کند و به این موضوع اختصاص دهد.
  • در این دوران طلایی پیمانکاران آب و فاضلاب پس از آنکه به موقع پروژه های خود را انجام دادند، به سرعت و با بهترین کیفیت ترانشه های ایجاد شده را نیز ترمیم می کنند و دیگر نیازی به فشار این دستگاه و آن دستگاه نخواهد بود.
  • در این دوران ایده آل دیگر ارگانی به خود جرات نخواهد داد یک خبرنگار را به دلیل انعکاس نظر و سخن یکی از مسئولان شهر در خصوص فاجعه تصرف غیر قانونی بخشی از زمین های اطراف شهر، به دادگاه کشانده و تحت شدید ترین فشار ها قرار داده و حتی در چنین صورتی تمامی مسئولان شهر به حمایت از رسانه ها اقدام کرده و اجازه تدوام چنین هجمه هایی را نخواهند داد.
  • مشکل دهها ساله مردم مظلوم فیروز آباد با اوقاف نیز در همین دوران حل خواهد شد و دیگر چندین دستگاه دولتی هر روز سایه تهدید پلمپ و تخلیه از سوی متولیان موقوفه را بالای سر خود نخواهند دید.
  • ساکنین جایی مثل جلال آباد دیگر مجبور به تحمل آلودگی ناشی از فعالیت چندین معدن در این منطقه نبوده و می توانند با خیال راحت در روستای نسبتا بزرگ خود بدون ترس از تصادف با کامیون های رفت و آمد کننده به معادن جابه جا شوند.
  • ساکنین امیر آباد و یزدانشهر هم در این شرایط می توانند از تعداد کافی دستگاه خود پرداز برخوردار شوند و دیگر دقایق طولانی را معطل گرفتن چند هزار تومان ناقابل از معدود بانکهای موجود در این مناطق نخواهند بود.
  • مشکل طرح تفصیلی و جامع شهر نیز برای همیشه بر طرف خواهد شد و دیگر کسی مجبور نخواهد بود در طرح باغات،فضای سبز و یا طرح آموزش و پرورش اقدام به ساخت و ساز کرده و مدتهای طولانی را معطل اتصال به شبکه های خدمات رسان باقی بماند.
  • مشکل چندین دهه ای ساکنین گلدشت با کمیته امداد نیز از دیگر معضلاتی است که به طور قطع و یقین در چنین شرایطی شاهد حل کامل و اساسی آن خواهیم بود به طوریکه دیگر مردم زحمتکش این منطقه مجبور به تحمل بسیاری از معضلات نخواهند بود.
  • کشاورزان جوزدان نیز در شرایط پسا تحریم از شر مزاحمت های گاه و بیگاه عمران فولاد شهر راحت خواهند شد و می توانند با خیال راحت در باغات و زمین های زراعی خود ادامه کار دهند.
  • در این شرایط دیگر کسی موتور کارگر و کشاورز بد بخت را در گوشه و کنار شهر توقیف نخواهد کرد تا این طبقه زحمتکش مجبور بشوند چندین روز را معطل آزاد سازی وسیله نقلیه خود مانده و دهها هزار تومان نیز خرج کنند.
  • مطمئنا در این شرایط باید منتظر اعلام خبر حل مشکل چندین ساله کشاورزان شرکت ۱۷ جوی با بانک صادرات نیز باشیم تا نزدیک به ۶ هزار کشاورز عضو این شرکت بالاخره پس از دادن نزدیک به دو میلیارد تومان پول نقد به ازای وام هفتصد میلیون تومانی دریافت شده، بتوانند از شر این وام قرض الحسنه کم سود خلاص شوند.

به هر حال فارغ از تمامی جناح بندی های سیاسی، باید باورمان بشود که خود تحریمی های ما بیشتر از تحریم های خارجی ایجاد مشکل کرده و مردم و مسئولان ما نیز بهتر است به جای نگاه به دست دشمن بیگانه برای حل مشکلات، خود دست به کار شوند و در هر جایگاهی که هستند با مدیریت جهادی و خالصانه به میدان حل مشکلات مردم بیایند.