نشست مدیران حوزه های علمیه خواهران و دبیرستان های دخترانه شهرستان نجف آباد برگزار شد
نشست مدیران حوزه های علمیه خواهران و دبیرستان های دخترانه شهرستان نجف آباد برگزار شد

با ابتکار و همت حوزه علمیه فاطمیه نجف آباد، نشست صمیمانه مدیران حوزه های علمیه خواهران و دبیرستان های دخترانه شهرستان نجف آباد جهت تعامل و هماهنگی هر چه بیشتر میان این دو بازوی فرهنگی جامعه برگزار شد. نشست مدیران حوزه های علمیه و مدیران دبیرستان های دخترانه شهرستان نجف آباد با عنوان «مهر پایدار» […]

با ابتکار و همت حوزه علمیه فاطمیه نجف آباد، نشست صمیمانه مدیران حوزه های علمیه خواهران و دبیرستان های دخترانه شهرستان نجف آباد جهت تعامل و هماهنگی هر چه بیشتر میان این دو بازوی فرهنگی جامعه برگزار شد.

نشست مدیران حوزه های علمیه و مدیران دبیرستان های دخترانه شهرستان نجف آباد با عنوان «مهر پایدار» با همت حوزه علمیه خواهران فاطمیه نجف آباد در این حوزه علمیه برگزار شد.

هدف اصلی از برگزاری این نشست که در آستانه آغاز ثبت نام حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، تعامل هر چه بیشتر بین دو مرکز فرهنگی اصلی جامعه حوزه و مدرسه، آشنایی هر چه بیشتر مدیران دبیرستان ها با فضا، نحوه پذیرش، دروس ارائه شده در حوزه ها انجام شد.

در این جلسه ابتدا مدیران حوزه های علمیه خواهرن شهرستان نجف آباد به بیان نظرات خود و در ادامه مدیران دبیرستان ها نقطه نظرات خود را در رابطه با تعامل و جذب هر چه بیشتر دانش آموزان به سمت مراکز دینی به خصوص حوزه های علمیه بیان کردند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام محمدرضا معینی، از اعضای هیات امنای حوزه علمیه فاطمیه و استاد حوزه مهمترین ضرورت برگزاری این گونه تعاملات را رشد و توسعه فرهنگ دینی بیان کرد و گفت: یک جامعه سالم در هر زمانی نیازمند متخصص در حوزه مختلف است و زمانی والدین متخصصین مذهبی در زمینه های مختلف بودند، ولی اکنون با وجود پیشرفت ها و بروز شبهات مختلف در عرصه دین دیگر والدین توانایی انجام این امر را ندارند.

وی در ادامه بیان داشت: اکنون در برهه ای از تاریخ قرار گرفته ایم که هجمه های فرهنگی دشمن به خصوص در جنگ نرم نیازمند متخصصانی است که در زمینه های مختلف دینی و اعتقادی دارای تخصص و تبحر باشند تا بتوانند در حوزه کارکرد بهترین مبلغین و مروجین دینی باشند.

حجت الاسلام معینی در ادامه با اشاره به این که حوزه های علمیه نماد دین در جامعه هستند، افزود: هنوز با وجود تمام چالش های فرهنگی موجود در جامعه، حوزه های علمیه مروج و مبلغ دین و نماد اخلاقی جامعه هستند.

وی در ادامه با تشکر از حضور مدیران در این نشست، تشویق دانش آموزان مستعد و علاقه مند به مباحث دینی را از مدیران خواستار شد و گفت: تغییراتی که در حوزه ها به خصوص در دروس و مقاطع تحصیلی آنان ایجاد شده است، می تواند یکی از مراکز آموزشی برای پیشرفت علاقه مندان باشد و آشنایی شما به خصوص با فضای حوزه که خود نمادی از تفکر حاکم بر حوزه است می تواند گام بلندی در جهت ترغیب و تشویق دانش آموزان باشد.

شایان ذکر است هم اکنون شهرستان نجف آباد با دارا بودن ۵ حوزه علمیه خواهران در مقطع تحصیلی سطح ۲ و یک مرکز آموزشی تخصصی سطح ۳، یکی از باسابقه ترین حوزه های علمیه در سطح استان و کشور می باشد.

منبع خبر: rasanews.ir