نقره سوخت پاک/با کمک دانشگاه آزاد نجف آباد رفتیم آلمان
نقره سوخت پاک/با کمک دانشگاه آزاد نجف آباد رفتیم آلمان

آنا:مخترع طراحی سوخت‌های پاک برای ماشین‌های نسل آینده گفت: امسال چون دانشجوی دانشگاه پیام‌نور (دانشگاه قبلی) نبودیم، در مسابقات کمیکار آلمان هیچ حمایتی از ما نکردند! اما خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد این لطف را به ما داشت و اعتماد کرد تا بتوانیم مقامی خوبی برای کشورمان کسب کنیم. فرامرز دهدار، دانشجوی کارشناسی ارشد […]

آنا:مخترع طراحی سوخت‌های پاک برای ماشین‌های نسل آینده گفت: امسال چون دانشجوی دانشگاه پیام‌نور (دانشگاه قبلی) نبودیم، در مسابقات کمیکار آلمان هیچ حمایتی از ما نکردند! اما خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد این لطف را به ما داشت و اعتماد کرد تا بتوانیم مقامی خوبی برای کشورمان کسب کنیم.

فرامرز دهدار، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره اختراعی که اخیرا مقام دوم مسابقات کمیکار آلمان را از آن خود کرده است، اظهار کرد: فعالیت ما بر روی طراحی سوخت‌های پاک برای ماشین‌های نسل آینده جهت مسابقات کمیکار آلمان (ماشین‌های شیمیایی) بود و ما به عنوان نماینده ایران این اختراعمان را به نمایش گذاشتیم.

او یادآوری کرد: اولین فعالیت‌های ما درباره ساخت و طراحی سوخت‌های پاک به ۵ سال پیش بر می‌گردد. ما برای این طراحی به مدت سه سال در ایران، یک سال در استرالیا و یک سال هم در آلمان تلاش و فعالیت کردیم تا بتوانیم در این مسابقات نام ایران را در جهان به بالاترین نقطه برسانیم.

این مخترع ایرانی ادامه داد: ۳ سال طول کشید تا ثابت کنیم ما می‌توانیم در این مسابقات حضور داشته باشیم. در این مسابقه ماشینی را طراحی کردیم تا بتواند با سوخت پاک کار کند. این سوخت‌ها انواع و اقسامی دارند و ما بر روی باتری‌هایی کار کردیم که به نوعی سوخت پاک برای ماشین‌ها به حساب می‌آیند.

او تاکید کرد: بعد از ۵ سال فعالیت شبانه‌روزی توانستیم باتری قابل شارژی را طراحی کنیم و در این مسابقات مقام نائب قهرمانی را اولین بار برای ایران کسب کردیم.

متن کامل خبر را این جا بخوانید