نیاز بیمارستان نجف آباد به تجهیزات تنفسی ویژه نوزادان
نیاز بیمارستان نجف آباد به تجهیزات تنفسی ویژه نوزادان
بخش فوق تخصصی NICU این بیمارستان سال 96 با چهارده تخت افتتاح شده ولی با توجه به حجم مراجعات و ضریب اشغال صددرصدی این مجموعه، به پنج دستگاه «ان سی پاپ» (ncpap) و همین تعداد مانیتور نوزادی دیگر هم نیاز داریم.

نیاز بیمارستان نجف آباد به تجهیزات تنفسی ویژه نوزادان

مدیر بیمارستان شهید محمد منتظری نجف آباد گفت: بخش فوق تخصصی NICU این بیمارستان سال ۹۶ با چهارده تخت افتتاح شده ولی با توجه به حجم مراجعات و ضریب اشغال صددرصدی این مجموعه، به پنج دستگاه «ان سی پاپ» (ncpap) و همین تعداد مانیتور نوزادی دیگر هم نیاز داریم.

رضا کریمی با اشاره به هزینه تقریبی بیست و پنج میلیون تومانی هر مانیتور و اعتبار هفتاد میلیون تومانی هر ان سی پاپ گفت: ان سی پاپ، در اصطلاح به دستگاهی گفته می شود که پس از تزریق داروی «سورفکتانت» به داخل ریه نارس نوزاد، شروع به تنفس و تهویه نوزاد با اندکس های نوزادی می کند.

کریمی در ادامه سخنان خود از سزارین اورژانسی یک چهار قلوی فریدونشهری طی روزهای اخیر در این بیمارستان خبر داد و گفت: این مادر باردار، در هفته بیست و هشتم حاملگی خود با بالگرد از فریدونشهر به بیمارستان فاطمه زهرا تامین اجتماعی نجف آباد منتقل شد و بلافاصله با آمبولانس به بیمارستان شهید منتظری انتقال پیدا کرد.

مدیر بیمارستان از انجام سریع و ایمن عمل سزارین توسط تیم های فوق تخصصی و تخصصی بیمارستان سخن گفت و اظهار داشت: دو پسر و دو دختر به دنیا آمده که همگی حدود یک کیلوگرم وزن دارند و مادر آن ها در سلامت کامل به سر می برند ولی نوزادها بایستی حدود ده هفته در بخش «ان آی سی یو» نگهداری شوند.

این خانواده فریدونشهری که قبل از این دو فرزند داشتند، تاکنون برای چهارقلوهای خود نامی انتخاب نکرده اند.

بیمارستان شهید محمد منتظری

بیمارستان شهید محمد منتظری(رضا کریمی، نفر دوم از سمت راست)

نیاز بیمارستان نجف آباد به تجهیزات تنفسی ویژه نوزادان