نیروهای گردان امام‌حسین لشکر۸نجف در سال۶۶+فیلم
نیروهای گردان امام‌حسین لشکر۸نجف در سال۶۶+فیلم
کنگره شهدای نجف آباد: در این فیلم که نیمه دوم پاییز سال66 و در آستانه عملیات والفجر10 در پادگان انبیاء شوشتر ضبط شده، تجمع و مداحی و سینه‌زنی گردان امام‌حسین لشکر8نجف‌اشرف، به تصویر کشیده شده است.

نیروهای گردان امام‌حسین لشکر۸نجف در سال۶۶+فیلم

کنگره شهدای نجف آباد: در این فیلم که نیمه دوم پاییز سال۶۶ و در آستانه عملیات والفجر۱۰ در پادگان انبیاء شوشتر ضبط شده، تجمع و مداحی و سینه‌زنی گردان امام‌حسین لشکر۸نجف‌اشرف، به تصویر کشیده شده است.

در ابتدای فیلم، تصاویری از محل استقرار نیروها و چادرهای احداث شده در گوشه و کنار مقر دیده شده و در ادامه حرکت نیروها و به صف و ستون شدن آن‌ها به تصویر کشیده شده است.

پخش سرود معروف «مادر من رو بوسید» در محوطه گردان، حرکت دسته‌جمعی نیروها، ورود عباس نیلفروشان به محل (رزمنده‌ای که شلوار سبز پوشیده)، قرائت قرآن در جمع نیروها، تکبیرِ خاص رزمندگان و ذکر خیر مسئولان وقتِ کشور، دعای حاضرین برای حضرت‌امام(ره) و سینه‌زنی و مداحی دیگر بخش‌های این فیلم را تشکیل می‌دهند.

نیلفروشان که موقع عزاداری در کنار روحانی گردان نشسته و برای لحظاتی از نزدیک نشان داده می‌شود، مقطعی از دفاع مقدس را در لشکر۸نجف حضور داشت و پس از جنگ مسئولیت‌هایی مانند فرماندهی دانشکده فرماندهی و ستاد (دافوس) سپاه، جانشینی فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) و معاونت عملیات سپاه را تجربه کرده است.

در این مقطع، لشکر۸نجف‌اشرف برای شرکت در عملیات والفجر۱۰ در غرب کشور و در نزدیکی شهر حلبچه عراق و سد دربندیخان آماده می‌شد.

به دنبال انتشار فیلم، یکی از مخاطبان نوشت: «سلام این فیلم آخری که گذاشتین، مداح آن مرحوم شیخ مجید بکرانی اهل پیربکران بود. سه، چهار سال قبل در اثر سکته قلبی به رحمت خدا رفت.»

تصاویر، تزیینی است.

رزمندگان لشکر 8 نجف اشرف در دفاع مقدس

رزمندگان لشکر ۸ نجف اشرف در دفاع مقدس

 

نیروهای گردان امام‌حسین لشکر۸نجف در سال۶۶+فیلم