هزینه ۲۲میلیاردی خیریه قمر بنی هاشم نجف آباد
هزینه ۲۲میلیاردی خیریه قمر بنی هاشم نجف آباد
جام‌جم آنلاین اصفهان: مدیر عامل خیریه قمر بنی هاشم(ع)نجف آباد گفت: این مجموعه، سالانه بیش از ۲۲ میلیارد تومان هزینه (جاری و کمک به نیازمندان) دارد ولی سرجمع کمک های مردمی و درآمدهای پیش بینی شده، حدود 20میلیارد بوده و کمبود هزینه ها با فروش ملک شخصی یکی از خیرین تامین شده است.

هزینه ۲۲میلیاردی خیریه قمر بنی هاشم نجف آباد

جام‌جم آنلاین اصفهان: مدیر عامل خیریه قمر بنی هاشم(ع)نجف آباد گفت: این مجموعه، سالانه بیش از ۲۲ میلیارد تومان هزینه (جاری و کمک به نیازمندان) دارد ولی سرجمع کمک های مردمی و درآمدهای پیش بینی شده، حدود ۲۰میلیارد بوده و کمبود هزینه ها با فروش ملک شخصی یکی از خیرین تامین شده است.

علی سلیمان نژاد، مجموع کمک هزینه های حمایتی سال گذشته به این خیریه را حدود چهار میلیارد تومان عنوان داشت و اضافه کرد:این در حالی است که مرکز توانبخشی شبانه روزی شهید صدوقی به عنوان زیرمجموعه این خیریه، ماهیانه بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان هزینه دارد و بهزیستی در یک سال گذشته در مجموع نزدیک به ۴۶۰میلیون تومان به خیریه کمک کرده و با وجود تورم شدید، همچنان یارانه سال۱۴۰۰ را واریز می کند.

اشاره به هزینه تغذیه روزانه توانخواهان این مرکز به میزان حداقل ۱۵۰هزار تومان در روز، دیگر مطلبی بود که سلیمان نژاد با بیان آن ادامه داد:این مرکز در سال ۱۳۶۹ توسط سازمان مسکن و شهر سازی بنا گردید و از بهمن ماه ۱۳۷۱ زیر نظر اداره بهزیستی و در راستای طرح کاهش تصدی گری دولت واگذاری ارگانهای دولتی به بخش خصوص واگذار شد که به علت مخارج سنگین و عدم توانایی شرکت مذکور در مهرماه سال ۱۳۸۰ به انجمن خیریه حضرت قمر بنی هاشم(ع) نجف آباد واگذار شد.

افتتاح بخش بازسازی شده خیریه شهید صدوقی نجف آباد

افتتاح بخش بازسازی شده خیریه شهید صدوقی نجف آباد

 

پوشش چهار هزار بیمار توسط خیریه قمر بنی هاشم نجف آباد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهیه و توزیع سبدهای غذایی یک ماهه تا سالیانه بین نیازمندان تحت پوشش به ارزش حداقل یک میلیون تومان، خاطر نشان کرد:در حال حاضر بیش از ۴ هزار بیمار کلیوی،سرطانی و ام اس از غرب استان شامل شهرستان هایی مانند نجف آباد، تیران و کرون،فریدن و فریدونشهر و تیران و برخی استانهای مجاور جهت امور درمانی به این مرکز مراجعه می کنند.

سلیمان نژاد ادامه داد: ما در این مجموعه۷۱۳ پرونده سرطانی، ۳۱۹دیالیزی و۲۵۷ بیمار کلیوی داریم و تا کنون به همت خیرین این مجموعه، ۹۳۴ پیوند کلیه و بیش از ۱۸۶ عمل قلب برای نیازمندان تحت پوشش و مراجعان در مراکز درمانی مختلف انجام شده است.

راه اندازی مرکز دیالیز خیریه در سال۷۶ با هفت تخت دیگر موردی بود که مدیرعامل خیریه قمر بنی هاشم با بیان آن اظهار داشت: این تعداد در حال حاضر به ۲۱ تخت رسیده و به زودی مرکز ۵۶تختخوابی جدید خیریه نیز در ضلع شرقی پارک لاله افتتاح خواهد شد.

در حال حاضر، روزانه بیش از هشتاد بیمار کلیوی از خدمات دیالیز این خیریه استفاده می کنند که بیشتر آن ها از سرویس های ایاب و ذهاب رایگان خیریه، بهره می برند.

هر دستگاه دیالیز، در نیمه دوم خرداد ۱۴۰۱، بیش از ۵۲۰ میلیون تومان ارزش دارد.

علی سلیمان نژاد

علی سلیمان نژاد