هزینه ۴میلیاردی در روستاهای نجف آباد
هزینه ۴میلیاردی در روستاهای نجف آباد
ایرنا: فرماندار نجف آباد گفت: طی هفت سال گذشته بیش از ۴ میلیارد و هفتصد میلیون تومان در بخش روستایی این شهرستان هزینه شده است.

هزینه ۴میلیاردی در روستاهای نجف آباد

ایرنا: فرماندار نجف آباد گفت: طی هفت سال گذشته بیش از ۴ میلیارد و هفتصد میلیون تومان در بخش روستایی این شهرستان هزینه شده است.

مجتبی راعی  افزود: در این مدت برای ارتقا زیرساخت‌ها و بهبود محیط  زندگی روستایی در نجف آباد سرمایه گذاری هایی توسط دولت و مردم صورت گرفت که اولویت بر ایجاد مشوق‌های موثر در راستای کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها و گسترش مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به روستاها بوده است.

وی  توسعه پایدار در مناطق روستایی و ایجاد اشتغال پایا و پویا همراه با ایجاد بستر مطمئن و سازگار با بافت طبیعی روستاها، تخصیص ۳۰ درصد سهم مالیات ارزش افزوده و تسهیلات یارانه‌ای روستایی را از اقدامات صورت گرفته برای رونق زندگی در  این بخش برشمرد.

وی ادامه داد: بالغ ۳۱۰ هزار متر مربع آسفالت معابر، ۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع سنگ فرش، چهار هزار و ۵۰۰ متر جدول گذاری، هفت هزار و ۸۰۰  مترمربع بلوک فرش به عنوان پروژه‌های زیرساختی در روستاهای شهرستان در  مدت هفت سال گذشته توسط همیاری مردم، دهیاری ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه نجف آباد بیان‌ کرد: احداث پارک و فضاهای سبز، اجرای طرح‌های خدمات‌رسانی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی توسط دهیاری و سایر نهادهای خدمات‌رسان از دیگر پروژه های اجرا شده در روستاهای شهرستان بود که رونق زندگی روستایی، افزایش شور اجتماعی، افزایش میزان رضایت‌مندی ساکنین و ایجاد اشتغال در این بخش بنیادین رهاورد این خدمات است.

وی اجرای پروژه آبرسانی و توسعه شبکه فاضلاب را از جمله دیگر خدمات دولت بیان‌ و اضافه کرد: ۱۳۰ کیلومتر لوله گذاری شبکه آبرسانی شهری و روستایی با  اعتباری بالغ بر۱۳ میلیارد تومان و بیش از ۲۵۰ کیلومتر شبکه گذاری فاضلاب با اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در شهرستان اجرایی و به بهره‌برداری رسیده است.

راعی با بیان اینکه تاکنون شش هزار و ۶۵۰ مترمربع محیط ورزشی در مدارس و ۲۶ هزار و ۵۹۰ متر مربع  مکان آموزشی در این مدت احداث شده است، خاطرنشان ‌کرد: برای اجرای این پروژه‌ها بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان هزینه شده که البته با وجود ظرفیت های ورزشی بین المللی و شخصیت های بزرگی مثل شهید محسن حججی، باید توجه شایسته‌تر صورت بگیرد.

به گفته راعی در دولت تدبیر و امید، هشت مجوز معدن در شهرستان و بیش از هزار و ۳۵۵ مجوز و پروانه صنعتی و معدنی صادر شده که زمینه‌ساز اشتغال بیش از ۲۴ هزار نفر بوده است.

فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد بیان ‌کرد: توسعه خدمات توانبخشی، احداث کتابخانه‌های روستایی، اجرای پروژه هم افزایی و جلوگیری از موازی کاری‌های فرهنگی، احداث مجتمع‌های فرهنگی روباز برای شرایط خاص همچون شرایط اضطراری بیماری پاندمیک کرونا، ثبت چهار اثر تاریخی و صدور ۱۵۴ مجوز فعالیت صنایع دستی از جمله رهاوردهای موثر دولت در شهرستان در زمینه توسعه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی ملموس و ناملموس است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد با اشاره به تدوین سند آینده پژوهی ۱۴۱۰ نجف آباد، این اقدام را یکی از مهمترین برنامه‌ها زیر ساختی در دولت یازدهم و دوازدهم اعلام کرد.

فرماندار نجف آباد

مجتبی راعی

هزینه ۴میلیاردی در روستاهای نجف آباد