هزینه ۱۰ میلیارد تومانی خیرین در اولین دهکده سالمندان کشور در نجف آباد
هزینه ۱۰ میلیارد تومانی خیرین در اولین دهکده سالمندان کشور در نجف آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از نجف‌آباد، حمید پوراسماعیلی مدیر عامل موسسه خیریه امداد سالمندان در حاشیه چهارمین جشن سالیانه این مجموعه به طراحی و ساخت اولین دهکده سالمندان کشور در نجف‌آباد اشاره و تصریح کرد: تاکنون برای ساخت این دهکده بیش از ۱۰ میلیارد تومان توسط محمود حق‌پرستی هزینه شده و برای تجهیز و تکمیل […]

به گزارش خبرگزاری فارس از نجف‌آباد، حمید پوراسماعیلی مدیر عامل موسسه خیریه امداد سالمندان در حاشیه چهارمین جشن سالیانه این مجموعه به طراحی و ساخت اولین دهکده سالمندان کشور در نجف‌آباد اشاره و تصریح کرد: تاکنون برای ساخت این دهکده بیش از ۱۰ میلیارد تومان توسط محمود حق‌پرستی هزینه شده و برای تجهیز و تکمیل ساخت آن بیش از یک میلیارد تومان دیگر موردنیاز است.

وی افزود فاز اول که ۱۷ هزار مترمربع زمین آن توسط یکی از خیرین به نام حاج محمود حق‌پرستی اهدا شد و ۱۳ هزار مترمربع نیز توسط موسسه خیریه امداد سالمندان خریداری شد ساخته‌شده است قرار است اردیبهشت‌ماه آینده  با ظرفیت نگهداری از ۱۵۰ سالمند افتتاح شود.

وی گفت: برگزاری کلاس‌های تفریحی، فرهنگی، شعرگویی، پرورش گل و پرندگان ازجمله برنامه‌های دهکده سالمندان نجف‌آباد خواهد بود.

پوراسماعیلی در ادامه به دیگر فعالیت‌های این موسسه اشاره کرد و گفت: مهد سالمندان از دیگر بخش‌های زیرمجموعه موسسه امداد سالمندان است که روزانه به بیماران معلول، ضایعه نخاعی غیر جانباز و ام‌اس خدمات‌دهی می‌کند.

وی افزود: مهد سالمندان نجف‌آباد در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع با زیربنای ۲ هزار مترمربع در حال ساخت است و روزانه به سالمندان سرویس‌دهی می‌کند.

دبیر اجرایی چهارمین همایش تجلیل از خیرین موسسه خیریه امداد سالمندان نجف‌آباد نیز درباره مشارکت خیرین در این همایش گفت: این همایش با همکاری مجمع خیرین کوثر و ستاد اجرایی همایش و با استقبال بسیار خوب مردم، خیرین و مسئولان برگزار شد که خوشبختانه امسال توانستیم به اهداف خود برسیم.

حمید یوسفی افزود: در این همایش خیرین هزینه خرید اغلب تخت‌های دهکده سالمندان که هرکدام با تجهیزات آن بیش از ۱۵ میلیون ریال است را پرداخت کردند. وی در پایان از همکاری فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، ورزش و جوانان، شورای اسلامی شهر و شهرداری نجف‌آباد در برپایی همایش قدردانی کرد.

در این همایش که با حضور بیش از ۱۵ هزار نفر از مردم، خیرین و حامیان این موسسه در سه سانس در سالن موهبت مجموعه ورزشی آزادی نجف‌آباد برگزار شد گروه‌های مختلف هنری و هنرمندان برجسته کشور به اجرای برنامه پرداختند.

مدیرعامل موسسه خیریه امداد سالمندان نجف‌آباد عصر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نجف‌آباد با اشاره به برگزاری این همایش برای چهارمین سال متوالی اظهار داشت: در این همایش بیش از ۱۶ هزار نفر از خیرین و حامیان موسسه به همراه خانواده‌هایشان دعوت شدند تا ضمن ارائه گزارش سالیانه از این عزیزان تجلیل شود.