هزینه ۶۴ میلیون تومانی ابوترابی برای انتخابات
هزینه ۶۴ میلیون تومانی ابوترابی برای انتخابات
فارس: نماینده مردم در مجلس گفت: برای تبلیغات انتخاباتی دوره دهم مجلس، 64 میلیون تومان هزینه کرده که پنجاه تومان آن وام بود و چهارده میلیون تومان آن را پس انداز کرده بودم. دوره نهم نیز 24 میلیون تومان از محل پس انداز شخصی ام برای تبلیغات خرج کردم. برای دوره جدید هم 45 میلیون تومان وام خواهم گرفت.

هزینه ۶۴ میلیون تومانی ابوترابی برای انتخابات

فارس: نماینده مردم در مجلس گفت: برای تبلیغات انتخاباتی دوره دهم مجلس، ۶۴ میلیون تومان هزینه کرده که پنجاه تومان آن وام بود و چهارده میلیون تومان آن را پس انداز کرده بودم. دوره نهم نیز ۲۴ میلیون تومان از محل پس انداز شخصی ام برای تبلیغات خرج کردم. برای دوره جدید هم ۴۵ میلیون تومان وام خواهم گرفت.

ابوالفضل ابوترابی گفت: برای شرکت در انتخابات مجلس دوره یازدهم از قبل ۳۰ میلیون در بانک قرض‌الحسنه رسالت نجف‌آباد پس اندازه کرده بودم، تا امروز امتیاز وامم به ۴۵ میلیون تومان رسیده است.

ابوترابی در پاسخ به این‌که آیا مردم دوباره به شما رأی خواهند داد، افزود: در این رابطه مردم باید تصمیم بگیرند و از مردم باید پرسیده شود، اولین وظیفه نماینده مجلس قانون‌گذاری است، بهترین رشته مرتبط با آن حقوق و بهترین شغل مرتبط در حوزه امور حقوقی است، هم رشته حقوق خوانده‌ام و هم با حقوق مردم و قوانین مختلف به علت قاضی بودن آشنا هستم؛ همچنین تجربه دو دوره حضور در مجلس را دارم که می‌تواند مؤثر باشد و در راستای بیانیه گام دوم و تأکید بر جوان‌گرایی هم به نوعی هنوز جوان محسوب می‌شوم.

ابوترابی در این خصوص تصریح کرد: در دوره قبل جزو نمایندگان فعال در حوزه قانون‌گذاری با ارائه ۲۶ طرح و در این دوره جزو ۳ نفر اول با ارائه ۴۰ طرح به مجلس بودم، طرح‌های مهمی مثل چک؛ طرح ازدواج اتباع خارجه با زنان ایرانی، مهریه و… که در این دوره تبدیل به قانون شدند.

نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دومین بعد وظیفه نماینده مجلس نظارت است، در بعد نظارت چند مورد سؤال از رئیس‌جمهور، استیضاح وزیر نفت، تحقیق و تفحص دو تابعیتی‌ها و… را انجام دادم.

وی ادامه داد: سومین مسأله انجام کارهای ابتکاری و عمرانی است؛ علیرغم این‌که این موارد جزو وظایف نماینده مجلس نیست اما مردم از آن‌ها انتظار دارند و کارهایی هستند که فقط با جایگاه نمایندگی مجلس می‌توان همه این دستگاه‌ها را با هم هماهنگ کرد.

ابوترابی عنوان کرد: در این راستا کارهای ابتکاری در شهرستان نجف‌آباد انجام شد که الگویی در کشوری شدند، اقداماتی مانند ایجاد دفتر دائم برای نماینده‌های بعدی مجلس در نجف‌آباد، پروژه ابتکاری فاضلاب نجف‌آباد، آزادراه اصفهان-فلاورجان-نجف‌آباد، پروژه بیمارستان تیران یا ایجاد شهرک صنعتی خصوصی در بخش کرون برای اولین بار در ایران که همه در بدترین شرایط در حال انجام و پیگیری است.

این نماینده مجلس درباره مهم‌ترین ضعف مجلس فعلی مطرح کرد: مهم‌ترین ضعف مجلس دهم همسو بیش از حد با دولت است، مجلس باید ناظر بر دولت باشد به طوری که بتواند از دولت استیضاح و سؤال کند، همسو شدن مجلس با دولت برای حکومت و مملکت و نظام خطرناک است؛ اکنون دولت روی مجلس حسابی باز نکرده زیرا اکثریت همسوی با دولت هستند.

وی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات استان اصفهان بیان کرد: سه موضوع آب، حمل و نقل و بحران آلودگی اساسی‌ترین مشکلات استان اصفهان هستند، در همین راستا موضوع آب اصفهان باید مسأله ای ملی شود، ادامه و انجام کارهای ابتکاری در حوزه تونل سوم کوهرنگ، رسیدگی به سامانه دوم آب آشامیدنی گلاب؛ پیگیری قطار سریع‌السیر برقی اصفهان-قم-تهران و ایجاد فرودگاه جایگزین در راستای پدافند غیرعامل در استان صورت گیرد.

ابوالفضل ابوترابی

ابوالفضل ابوترابی