همایش “ایران کانکت ۲۰۱۶” خفت‌بارترین دستاورد برجام
همایش “ایران کانکت ۲۰۱۶” خفت‌بارترین دستاورد برجام

فارس:نماینده مردم نجف‌آباد،تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه امنیتی اتفاقات ناگواری در حال رخ دادن است، گفت: برجام دومینوی فتح خاکریز به خاکریز است که با برجام شروع شده است. ابوالفضل ابوترابی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی۲۷ مرداد ۹۵ مجلس با اشاره به دستاوردهای برجام گفت: برجام […]

فارس:نماینده مردم نجف‌آباد،تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه امنیتی اتفاقات ناگواری در حال رخ دادن است، گفت: برجام دومینوی فتح خاکریز به خاکریز است که با برجام شروع شده است.

ابوالفضل ابوترابی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی۲۷ مرداد ۹۵ مجلس با اشاره به دستاوردهای برجام گفت: برجام با پوسته فنی شروع شد و در حوزه‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی اصل نظام را هدف گرفته است.

وی ادامه داد: منع تولید موشک و حتی سلاح‌های متعارف برای مدت مشخص که در قطعنامه سازمان ملل در ادامه پروسه برجام آمده است نمونه‌ای از خطری است که برجامی کردن کشور ما را تهدید می‌کند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز شاهد خفت‌بارترین دستاورد پسابرجام هستیم که بدین صورت که طی روزهای آتی انگلیسی‌ها همایشی در تهران با حضور وزیر و مدیران ارشد وزارت ارتباطات برگزار می‌کنند که قوانین عجیبی بر آن حاکم است.

ابوترابی اضافه کرد: در سطری از اطلاعیه سایت این همایش آمده است که علاوه بر ضوابط شرکت برگزار کننده این همایش شرایط الحاقی بر این سمینار حاکم است. افراد حقیقی و حقوقی که در لیست تحریم‌ها قرار دارند به هیچ وجه مجاز در شرکت در این همایش نیستند و این خفت‌بارترین دستاورد حوزه سیاسی برجام است. یعنی افرادی که ظالمانه در لیست تحریم قرار گرفتند نتوانند در همایشی که در کشور خودشان برگزار می‌شود شرکت کنند.بدون ذکر نام حاکمیت ما را نفی  کردند.

وی افزود: آقای دادستان شما به عنوان مدعی‌العموم وظیفه شرعی دارید که با این همایش و برگزارکنندگان آن در هر رده و موقعیتی که هستند برخورد کنید و مجلس نیز باید از وزیر ارتباطات در این خصوص توضیح بخواهد.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قرار بود عزت به گذرنامه ایرانیان بازگردد ولی طبق اعلام مراکز رسمی بین‌‌المللی رتبه اعتبار گذرنامه ما کاهش پیدا کرده است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: در حوزه امنیتی اتفاقات ناگواری در حال رخ دادن است و در راستای برجامیسم شدن کشور و اینکه پول‌‌های ما به داخل کشور بیاید تحت عنوان مبارزه با پولشویی کارگروه اقدام مالی (FATF) به صراحت تعهد داده شده ایران در ژانویه ۲۰۱۸ استثنا بودن جریان و گروه‌های مقاومت از تعریف تروریسم را در قانون داخلی خود هرگونه اطلاعات مالی مورد درخواست غرب درباره هر نوع معامله یا تراکنش بانکی را هر زمان که آنها خواستند ارائه کنند و این یعنی مستقر شدن یک رژیم بازرسی ویژه در بخش بانکی ایران به موازات مسئله هسته‌ای.

وی افزود: خطرناک ترین موضوع (FATF) این است که نرم‌‌افزار مالی بانکی هم توسط آ‌مریکا هم توسط آمریکا تهیه شده و بانک‌های ما باید این نرم‌افزار را در بانک‌ها به کار ببرند و این علاوه بر اجازه جاسوسی از سیستم‌های بانکی به آمریکایی‌ها اجازه داده می‌شود که هر وقت بخواهند به نظام بانکی ما ویروس وارد کنند که در این صورت هرج و مرج ملی را شاهد خواهیم بود و این یعنی باج‌گیری آمریکا در راستای برجامیسم کردن کشور.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حوزه امنیتی در بحث برجام‌‌ با قراردادهای نفتی معروف به (IPC) کشور در معرض خطرهای جدی است. در این قراردادها ما به دوران قراردادهای نفتی دارسی بازمی‌گردیم که هیچ گونه علم استخراج نفت و حضور و دانشی در زمینه نفتی نداشتیم. قراردادهای نفتی که با پیگیری وزیر در حال انجام شدن است انسان را یاد قرارداد کرسنت که در زمان آقای زنگنه انجام شد و امروز یک معضل اساسی برای کشور شده به خاطر می آورد و تا به حال در محاکم بین‌المللی به بیش از ۱۴ میلیون دلار از این قراردادها به کشور خسارت وارد شده است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: دو معضل مالی حال حاضر وزارت نفت یکی پرونده بابک زنجانی و مهم‌تر از آن پرونده کرسنت است. امروزه از دستاوردهای برجام خطر قراردادهای نفتی است که کشور را با قراردادهای متعدد و بدتر از کرسنت مواجه می‌کند.

وی افزود:‌مقام معظم رهبری ۱۵ ایراد اساسی بر این قراردادهای نفتی گرفته است که تا به حال سه مورد از این ایرادات برطرف شده و مابقی ایرادات پابرجاست.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رئیس جمهور بارها گفته است برجام خطر جنگ را از سر ما دور کرده ولی آقای رئیس‌جمهور آنچه خطر جنگ را از سر ما دور می‌کند توان نظامی ماست. بدانید که ما اگر یک لحظه از نظر نظامی ضعیف شویم مطمئنا دشمن به ما حمله نظامی می‌کند و کاری به برجام و غیر برجام هم ندارد. پس برجام خطر جنگ را از سر ما کوتاه نکرده بلکه توان موشکی و نظامی ماست که خطر حمله را دور می‌کند.

ابوترابی خاطرنشان کرد:‌ مسئولان به ما بگویند برجام از نظر اقتصادی آیا تغییر محسوسی را در زندگی مردم ایجاد کرده است؟ آیا بدترین رکود بعد از جنگ جهانی دوم که حاصل آن بیکاری شدید است را ما امروز در جامعه امروز نمی‌بینیم؟ و این یعنی برجامیسم کردن کشور که هدف دشمن با فریب ما نابودی اصل نظام است.

وی در پایان گفت: منظور من از برجامیسم کردن کشور یعنی عقب‌نشینی خاکریز به خاکریز است که شروع آن با قبولی برجام است که این دومینوی فتح خاکریز به خاکریز که با برجام شروع شده است.