هم‌شهری، اعتراضت وارد نیست
هم‌شهری، اعتراضت وارد نیست
ظرف روزهای آینده، 9منتخب مردم نجف‌آباد در ششمین دوره شورای اسلامی شهر نجف‌آباد، شهردار آینده را انتخاب خواهند کرد؛ انتخابی که ممکن است خیرالموجودین نباشد.

هم‌شهری، اعتراضت وارد نیست

ظرف روزهای آینده، ۹منتخب مردم نجف‌آباد در ششمین دوره شورای اسلامی شهر نجف‌آباد، شهردار آینده را انتخاب خواهند کرد؛ انتخابی که ممکن است خیرالموجودین نباشد.

اعضای شورا طبق آن‌چه گفته‌اند، از بین گزینه‌های مختلف و بعد از مصاحبه و بررسی‌های مختلف، به ۴گزینه رسیده بودند که البته یکی‌شان انصراف داد و بلافاصله فرد جدیدی جایگزین شد.

برخی شهروندان، نگران و تا حدودی معترض‌اند که اعضای شورا، قوی‌ترین فرد را از بین چهار گزینه انتخاب نکنند ولی مطمئناً اعتراض خیلی از آن‌ها وارد نیست؛ آن‌هایی که رای ندادند و آن‌هایی که فقط خودشان آمدند و تلاشی برای افزایش مشارکت نکردند.

به هر حال و طبق قانون، ۹عضو فعلی شورای ششم، حق دارند و بایستی یک‌نفر را برای مسئولیت مهم شهرداری نجف‌آباد انتخاب کنند ولی اگر برخی اعضاء، قوی و مسلط نیستند، من و شمای نوعی مقصریم که در انتخابات نبودیم یا بودیم و درست انتخاب نکردیم.

اگر منصفانه به ترکیب شورای شهر ششم نگاه کنیم، چهره‌هایی قوی و باتجربه را در کنار برخی افراد به نسبت ضعیف و کم‌تجربه می‌بینیم که رای هر کدام از آن‌ها می‌تواند سرنوشت انتخاب شهردار را تغییر دهد.

افراد ضعیفی که وارد شورا شده‌اند و ممکن است تحت تاثیر جوسازی‌ها و اعمال نفوذها قرار گیرند، می‌توانستند قوی‌تر باشند اگر نرخ مشارکت در انتخابات نجف‌آباد، حدود ۳۰درصد نبود و ما مردم به بهانه‌های واهی و موهوم، با صندوق قهر نکرده بودیم.

به هر حال، الآن دیگر کار از کار گذشته و فقط می‌توانیم امیدوار باشیم و دعا کنیم که اعضای شورا، خیرالموجودین را برای شهرداری انتخاب کنند.

شورای ششم نجف آباد

شورای ششم نجف آباد

هم‌شهری، اعتراضت وارد نیست