هوشمندسازی تقاطع های شلوغ در نجف آباد
هوشمندسازی تقاطع های شلوغ در نجف آباد
شهرداری نجف آباد: معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری نجف آباد گفت:جهت کنترل بهتر ترافیک و هوشمندسازی برخی تقاطع های شلوغ مناطق یک و دو، نوعی سنسور القایی روی زمین کار گذاشته شده که وظیفه آنها تخمین حجم ترافیک تقاطع است.

هوشمندسازی تقاطع های شلوغ در نجف آباد

شهرداری نجف آباد: معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری نجف آباد گفت:جهت کنترل بهتر ترافیک و هوشمندسازی برخی تقاطع های شلوغ مناطق یک و دو، نوعی سنسور القایی روی زمین کار گذاشته شده که وظیفه آنها تخمین حجم ترافیک تقاطع است. این سنسورها اطلاعات را به کامپیوتر و پردازنده ارسال می کنند و آن ها زمانبندی چراغ را تنظیم و نهایتاً تخلیه تقاطع با نظم بیشتر و سریعتر انجام می‌شود.

سید رسول موسویان با اعلام اختصاص هزینه ۸۴۰ میلیون تومانی برای کل این طرح، از تجهیز تقاطع های چهارراه امیرالمومنین، مولوی، فردوسی، باغ ملی، چهارراه شهرداری، چهارراه مجاهد و چهارراه امام به این فناوری خبر داد و اضافه کرد: تا پایان آبان ماه سال جاری نیز چهارراه‌های الله اکبر، معلم، سه راه حجاب و سه راه خبرنگار به این امکان تجهیز خواهند شد.

موسویان افزود: از قابلیت های دیگر این تقاطع ها این است که با مرکز مانیتورینگ در ارتباط هستند و اپراتور میتواند از داخل مرکز زمان بندی چراغ ها، رفع خرابی و لامپ های سوخته و غیره را کنترل کند.

وی ادامه داد: نقاط پرتصادف و حادثه خیز مناطق پنج گانه با همکاری پلیس راهور استخراج و نسبت به ایمن‌سازی آنها از طریق اصلاحات هندسی، نصب علائم آشکارسازی و خط کشی اقدام شده. طی سال جاری بیش از دو هزار متر مربع خط کشی و جداسازی مسیرهای عابرین پیاده در حوزه نفوذ مدارس انجام گرفته است.

سید رسول موسویان  معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری نجف آباد

سید رسول موسویان معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری نجف آباد

هوشمندسازی تقاطع های شلوغ در نجف آباد