واکسیناسیون ۳ هزار دام سنگین در نجف آباد
واکسیناسیون ۳ هزار دام سنگین در نجف آباد

۳ هزار راس دام سنگین در شهرستان نجف آباد بر علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شدند. ییس شبکه دامپزشکی نجف آباد گفت: در راستای اقدامات پیشگیرانه در خصوص بیماری ویروسی لمپی اسکین سه هزار راس گاو و گوساله در این شهرستان بر علیه این بیماری واکسینه شدند. محمدمسعود مأمن پوش افزود: بیماری لمپی اسکین از […]

۳ هزار راس دام سنگین در شهرستان نجف آباد بر علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شدند.

ییس شبکه دامپزشکی نجف آباد گفت: در راستای اقدامات پیشگیرانه در خصوص بیماری ویروسی لمپی اسکین سه هزار راس گاو و گوساله در این شهرستان بر علیه این بیماری واکسینه شدند.

محمدمسعود مأمن پوش افزود: بیماری لمپی اسکین از بیماریهای نو پدید است که جمعیت گاو و گوساله را تهدید می کند و از طریق پشه و مگس خونخوار و همچنین تماس مستقیم دام با دام می تواند منتقل می شود.
وی با اشاره به اینکه این بیماری مشترک بین انسان و دام نیست، تاکید کرد: با توجه به فصل گرما، بی توجهی دامداران نسبت به بروز و شیوع این بیماری می تواند خسارات اقتصادی جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.
رییس شبکه دامپزشکی نجف آباد اظهار کرد: جهت مبارزه با این بیماری توصیه می شود از خرید دام از مناطق آلوده و بدون اخذ مجوز دامپزشکی خودداری شود و سمپاشی و ضد عفونی اماکن دامی در پیشگیری از این بیماری نقش بسزایی دارد.
وی بیان کرد: برگزاری جلسه های آشنایی مسوولین شهرستان و دامداران با بیماری لمپی اسکین، از دیگر اقدامات پیشگیرانه ای است که توسط این شبکه صورت گرفته است .
مأمن پوش تاکید کرد: از تمامی دامداران تقاضا می شود در صورت مشاهده علائم بیماری شامل تورم منتشر در سطح پوست، تب، آبریزش از چشم و بینی، زخم در سر و گردن، بی اشتهایی دام، مراتب را در اسرع وقت از طریق شماره چهار رقمی ۱۵۱۲ به این اداره گزارش دهند.