واکنش مخاطبان نجف آباد نیوز به فیلم تجمع حرم امام رضا
واکنش مخاطبان نجف آباد نیوز به فیلم تجمع حرم امام رضا
چندی پیش، کلیپی از تجمع معترضان به تعطیلی حرم امام رضا (ع) پخش کردیم که طی آن بحث فرقه شیعیان انگلیسی مطرح می شود. یکی از مخاطبان به جزئیات تنظیم شده ما برای این مطلب واکنشی نشان داد که این موضوع، واکنش دیگر مخاطبان را به همراه داشت.

واکنش مخاطبان نجف آباد نیوز به فیلم تجمع حرم امام رضا

چندی پیش، کلیپی از تجمع معترضان به تعطیلی حرم امام رضا (ع) پخش کردیم که طی آن بحث فرقه شیعیان انگلیسی مطرح می شود. یکی از مخاطبان به جزئیات تنظیم شده ما برای این مطلب واکنشی نشان داد که این موضوع، واکنش دیگر مخاطبان را به همراه داشت.

ما زیر این فیلم نوشتیم: عده ای «خشک مغز» جلوی حرم امام رضا (ع) تجمع کرده و نسبت به تعطیلی این مجموعه اعتراض دارند. ماهیت بیشترشان وقتی آشکار می شود که یکی از حاضران از فرقه ضاله شیرازی ها می گوید.

 

«م.پ» در واکنش به انتشار فیلمی از تجمع افراد مشهور به شیعه انگلیسی در مقابل حرم امام رضا نوشته:تو ادعای شیعه واقعی میکنی ؟تو در چه جایگاهی هستی که به یه مرجع تقلید توهین میکنی؟

وقتی آیت الله سید صادق شیرازی تو عراق و حتی ایران اینهمه مقلد داره و یکی از مراجع تقلید مهم شیعیانه تو رو چه علمی و چه منطقی اون رو فرقه ضاله مینامی؟ تو شیعه ی علی هستی؟ تو شیعه امام زمانی؟تو میدونی حرف نابه جا زدن درمورد یه مومن خارج شدن از ولایت خداست!؟ تو اصلا یک مرتبه شده بشینی پای حرفای این مرجع شیعه و ببینی چه شخصیتی داره؟ مثل همون آیت الله منتظری که گفتید اصلا مرجع نیست. (البته ما هیچ وقت نگفته و نخواهیم گفت)

خدا از شما و کسانی که دارن شیعه و مرجعیت رو زیر سوال میبرن، نمیگذره. کسانی که همه رو به انقلاب و اسلام بد بین کردن خدا ازشون تقاص میگیره. به زودی.الهم عجل لولیک الفرج

به خدا قسم انقلاب رو امثال شما که همه رو بد میدونید و ضاله و خودتون رو راس هدایت شده ها میدونید خراب کردید. با اسم یه مرجع بازی نکنید‌‌.ضاله برای بهایی ها به کار میره نه یه مرجع بزرگ.

دشمنی با امام زمان یعنی دشمنی با کسانی که جانشین امام زمان در زمان غیبتند و مراجع شیعه همون جانشینان امام زمانند.نکنه یوقت دشمن امام زمان بشیم.

اگر اینا مردم رو به دین و بدبین میکنن و خشک مغزن، شما هم داری مردم رو به انقلاب و رهبر بدبین میکنی و شما هم خشک مغزی و داری به همه لطمه میزنی. وقتی خودتو در جایگاهی میبینی که به یه مرجع شیعه میگی ضاله، یه کم انعطاف نشون بده و در مورد آیت الله شیرازی تحقیق کن. همه اش به حرف و نظر دیگران گوش ندیم چون درقیامت خدا در مورد این حرف ازت بازخواست میکنه و پذیرفته نیست که بخای بگی چون فلانی گفت ایشون شیعه انگلیسی و ضاله است، منم ازش تبعیت کردم. ‌خدا میگه یا باید سکوت میکردی و نظر نمیدادی یا تحقیق میکردی.

امیدوارم این جمله رو از داخل کانال برداری چون به اندازه ی هر نفری که این حرفو درمورد یه مرجع شیعه بخونه شما مسئولی .یاحق

یک طلبه: درمورد شخصی که سنگ عمامه های انگلیسی رو به سینه میزنه،لازمه بگم: اولا مرحوم آقای منتظری مرجع تقلید بودن و بار علمی زیادی هم داشتند واختلافات سیاسی بود و نه علمی. پس لطفا قاطی نکن واز آب گل آلود ماهی نگیر.
دوما این آقای به اصطلاح مرجع (عمامه انگلیسی) که میگید، در فضای علما طراز اول حرفی برای زدن نداره و اصلا مورد تایید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیست.
سوما صحابی زمان پیغمبر تا حدودی شان و جایگاه امروزی مراجع رو داشتن ولی هرگز کسی مثل عمروعاص ها و ابوهریره ها با علی (علیه السلام) مقایسه نمیشوند ودر یک طراز نیستند.
(شقشقیه ای از یک طلبه)

 

«مهدی» در پاسخ به ادعای کاربر «م.پ» نوشته: اولا شما ملاک خوب یا بد بودن این شیخ رو در زیاد بودن مقلدینش دانستید که بر فرض که سید شیرازی مقلدین زیادی هم داشته باشد (که اینچنین هم نیست و این را از کمبود جمعیت افراد حاضر در تجمع هایشان میتوان فهمید) دلیلی بر خوب بودنش نیست و چه بسیار افرادی که طرفداران زیادی دارند ولی مسیرشان اشتباه است.

ثانیا خوبه که مقداری از کارها و طرز تفکرات این شخص رو برایتان بگویم تا بهتر با این شخص آشنا بشوید:

۱- هیچ چیز در روز عاشورا بهتر از قمه زنی نیست.

۲- وی در سال ۸۸ به دفاع از فتنه گران پرداخت و در ویدئویی به نظام مقدس جمهوری اسلامی شدیداً حمله کرد.

۳- سید صادق شیرازی در سخنرانی خود که در تاریخ ۲۸ صفر ۱۴۳۱ در قم ایراد می‌کرد، با استفاده از کلماتی ناشایست اقدام به توهین به رهبری نظام اسلامی کرد.

۴- برادر دیگر سید صادق، سید مجتبی است که اکنون در انگلیس حضور دارد و وی نیز در کسوت علما ظاهر می‌شود. فیلم صحبت‌های سید مجتبی علیه شخص رهبری و مجموعه فحش‌های رکیک وی نسبت به رهبری نظام هزاران بار در فضای مجازی دیده شده است و به جرات می‌توان گفت که از میان تمامی جریانات ضد انقلاب اسلامی ایران و رهبری در سرتاسر دنیا، هیچ‌کدام چنین جسارتی در توهین نسبت به ایشان نداشته‌اند و خیلی کارهای دیگر که خودتان تحقیق کنید متوجه می شوید.

خب به نظرم این کارها برای اینکه «سید صادق» را حداقل مخالف نظر ائمه و خصوصا امام زمان (عج) بدانیم کافی باشد (البته این فقط بخشی از اقدامات این شخص و اطرافیانش بود) و نمیدانم بر اساس چه مبنایی شما سید صادق شیرازی را در پیامتان مرجع بزرگ معرفی کردید در حالی که اگر تحقیق کنید مرجعیت این شخص هم مشکوک است چه برسد به نظراتشان و بقیه حرف هایتان هم کاملا جوابشان مشخص است برای همین دیگر دیدگاهی اضافی ذکر نکردم.

 

«آسمان»: درجواب این دوست عزیز که لفظ شیعه انگلیسی رو توهین میدانند و ما را متهم میکنند که به یک مرجع تقلید توهین کردید.لازم به ذکر است که اولا دفاتر و کانالهای ماهواره ای این مرجع در انگلیس واقع شده و بارها توسط افراد مختلف رسما کمک انگلیس به آنها توسط خودشان اعلام شده.
دوما شما کجا تشریف داشتید زمانی که کانالها و افراد دفتر ایشان به مراجع بزرگ تقلید مثل حضرت امام خمینی توهین میکنند و یا آیت الله العظمی بهجت رو کافر و زندیق میخوانند که فیلمش هم موجوده یا شهید مطهری را کافر میخوانند.
سوما شما چرا اون وقتی که خود شخص سید صادق به انقلاب و امام خمینی توهین کرد و به مردم میگفت مثل باباهاتون گول نخوردید (فیلمش موجوده)اعتراض نکردید؟
چهارما اینها تا الان کدوم شهید رو برای نظام دادند؟ وقتی خودشان علنا اعلام میکنند نظام رو قبول ندارند یا وقتی داعش تا ۴۰ کیلومتری مرزهایی ما رسید اینها کجا بودند.تا الآن برای امنیت این مردم کدوم سختی و صدمه ای رو تحمل کردند وتوی آشوبها چه نقشی داشتند؟

پنجم وقتی خودشان رسما اعلام حمایت دولت انگلیس از خودشان رو میکنند، دیگه شما کاسه داغتر از آش نشید. لطفا بصیر باشید ظاهر بین نباشید.
در مورد آقای منتظری هم تا امروز هیچکس بحث مرجعیت ایشان را نه رد کرده نه زیر سوال برده. اتفاقا همه تایید کردند. بلکه همه اعتراضها در بحث بصیرت و بینش سیاسی ایشان بوده و هست؛ طبق فرموده حضرت امام ومقام معظم رهبری. نه بیشتر نه کمتر.
لطفا مطالعاتمون و بینش و تحلیلمون رو افزایش بدیم.تشکر

 

«میثم»:سلام میخواستم به اون همشهری عزیز که از سید صادق شیرازی گفته چند نکته عرض کنم:
یک:کی مرجعیت این آقا را تایید کرده
دو:سواد?
سه:پشتیبان مالی؟
چهار:اختلاف شیعه و سنی کی داره دامن میزنه؟
و…

فیلم شکستن درب حرم حضرت معصومه سلام الله علیها رو دیدم و یاد دیالوگ مختار خطاب به رفاعه افتادم؛ «شیعه از دست فتواهای ناسنجیده امثال شما کم غرامت نداده. هیچ وقت ضرورت‌های زمانه خود را درک نکردید. اگر بگویم خون مسلم ابن عقیل به گردن امثال شماست اغراق نکرده‌ام ، هیچوقت، هیچوقت بر صراط عدالت حرکت نکرده‌اید نه در عین الورده، نه در کربلا و نه امروز ، همیشه یا افراط کرده‌اید یا تفریط»

دیروز ضریح را لیس زدند…
امروز درب حرم را شکستند…

 

«سلام»: با سلام در مورد نظر این شخص عرض کنم امام(ره) فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد. وقتی ولی فقیه و امام جامعه شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی را دو لبه یک قیچی معرفی می کنند، دیگه حرف تمام است.
ثانیا آیا این کار تهیه خوراک برای رسانه های غربی و معاند و ضد انقلاب نیست؟
ثالثا حرف های ایشون در مورد قمه زدن یا سب صحابه یا غیره را شنیدید؟!
رابعا هزینه چندین شبکه ماهواره ای ایشان از کجا تامین می شود؟
سخن بسیار است اما اگر کسی به دنبال هدایت باشد، همین مقدار کفایت می کند و اگر کسی با لجاجت نخواهد بپذیرد که…

 

«رضا»: کسی که ایام محرم، اجازه میده قمه کشی کنند و سر بچه ی معصوم بی گناه رو با قمه قاچ بزنند، کسی که توی همون ایام محرم خون آدم ها رو با قمه زنی وسط بین الحرمین واجب می‌دونه ، کسی که اجازه میده مریدای احمقش بلند بشند برند ضریح حرم حضرت معصومه و امام رضا رو لیس بزنند، کی گفته این شیعه و جانشین امامه ؟!

کی گفته که باید با جان مردم بازی کنید و از قمه زدن سر طفل بیگناه تا لیس زدن حرم ائمه اطهار کار خوب و پسندیده‌ای است ؟!  اگه طرفدارای این آخوند انگلیسی، یه کم عقل و شعور داشتن و یه کم قرآن و نهج البلاغه میخوندند و با سیره و سنت ائمه آشنا میشدند، می‌فهمیدند که این بنده خدا نه تنها مرجع شیعه نیست بلکه یه آخوند انگلیسیه که از انگلیس و اسرائیل پول میگیره که فرقه‌ی ضاله‌ی شیرازی ها رو گسترش بده. که به امید خدا این فرقه هم مثل فرقه‌ی بهاییت، تفرقه و جدایی بینشون ایجاد میشه و رهبرشون هم به جزای کارهایش میرسه.

 

«یا علی»: با سلام خدمت شما عزیزان. می خواستم در جواب اون برادری که گفته بودن چرا به آقایون شیرازی میگید فرقه ضاله و از شیعیان علی بعید است،بگویم که شما با یه جستجو تو اینترنت، کلیپهای توهین و لعن و کافر خوندن مقام معظم رهبری و آیت ا… بهجت رو توسط مجتبی شیرازی برادر صادق شیرازی و حسین شیرازی پسر صادق شیرازی و حتی شخص صادق شیرازی رو مشاهده کنید. پس نتیجه میگیریم شما هم داری زود قضاوت میکنی. انشاا… به حق امام زمان خدا به همه شیعیان بصیرت عنایت کند تا از فتنه های آخرالزمان در امان باشیم.

 

حرم امام رضا

حرم امام رضا

واکنش مخاطبان نجف آباد نیوز به فیلم تجمع حرم امام رضا