یک وزارتخانه مردمی؛ موسسه شهید کاظمی
یک وزارتخانه مردمی؛ موسسه شهید کاظمی

هفته نامه شما:موسسه شهید کاظمی پس از عروج سردار نجف، شهید حاج احمد کاظمی به‌منظور زنده نگه‌داشتن یاد این شهید والامقام و همچنین احیای امر ایثار و شهادت راه‌اندازی شد تا در بستر فرهنگی بتواند نسل جوان و نوجوان را باارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آشنا کند. از همین رو پس از چندی […]

هفته نامه شما:موسسه شهید کاظمی پس از عروج سردار نجف، شهید حاج احمد کاظمی به‌منظور زنده نگه‌داشتن یاد این شهید والامقام و همچنین احیای امر ایثار و شهادت راه‌اندازی شد تا در بستر فرهنگی بتواند نسل جوان و نوجوان را باارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آشنا کند. از همین رو پس از چندی این موسسه به‌صورت رسمی در شهرستان نجف‌آباد زادگاه سردار شهید حاج احمد کاظمی آغاز به کارکرد و اکنون پس از گذشت ۱۰ سال از آغاز فعالیت بیش از ۳۲۰۰ عضو نخبه جوان و نوجوان در زمینه‌های فرهنگی، هنری، علمی، ورزشی و … دارد که رمز موفقیت این موسسه فعالیت جهادی بوده است.

حمید خلیلی از مسئولان این موسسه در این زمینه میگوید: «این موسسه از ابتدا با رمز اقدام و عمل در تمام زمینهها وارد فعالیت شده و در زمینه علمی توانسته علاوه برجذب جوانان و نوجوانان نخبه، در فعالیتهای علمی استانی و کشوری نیز صاحب موقعیت و موفقیت شود که این نشان از درست بودن مسیر آنها دارد. طراحی هواپیمای بدون سرنشین، ربات زیردریایی، حضور در مسابقات روبوکاپ و کسب موفقیت در مسابقات بتن دانشجویی کشور، فقط گوشهای از دستاوردهای اعضای این موسسه است.»

خلیلی در ادامه گفتگوی خود میگوید: «موسسه  در طول یک دهه فعالیت جهادی خود توانسته برای طیفهای مختلف مخاطبان جذابیت ایجاد کند و آنها را به سمت هدف اصلی خود که همان تقویت روحیه جهاد و ایثار است، سوق دهد. طراحی و اجرای فعالیتهای هنری یکی از شاخههای فعالیت موسسه شهید کاظمی است. تولید و آمادهسازی فیلم مستند یکی از فعالیتهایی است که بهواسطه آن سعی شده اعضا را در مسیر رشد استعداد هنری قرار دهد و از این رهگذر جوانانی بااستعداد و دارای بینش جهادی را به جامعه معرفی کند. تولید ۵ فیلم مستند و همچنین ۵ فیلم از سرگذشت شهدا فقط بخشی از فعالیتهای هنری موسسه شهید کاظمی به شمار میرود.»

راه اندازی تیم ورزشی و صندوق قرض الحسنه و راهاندازی فروشگاه اینترنتی «من و کتاب» در کنار فروشگاه کتاب در قم از دیگر فعالیت های این موسسه است.

واحد نشر موسسه از ابتدای فعالیت خود از سال ۱۳۹۱ تاکنون  توانسته عناوین متعددی درزمینههای دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی، استکبارستیزی، تربیتی، خانواده، سبک زندگی اسلامی ایرانی و… منتشر کند که بسیاری از آنها تاکنون به چاپهای متعدد رسیده و مجموع شمارگان کتابهای آن به رقمی بالغبر نیم میلیون نسخه میرسد.