ولایت فقیه،ستون مستحکم نظام/دشمنان ولایت و خانواده را نشانه گرفته اند
ولایت فقیه،ستون مستحکم نظام/دشمنان ولایت و خانواده را نشانه گرفته اند

[box type=”shadow” ]دشمنان امروز در جنگ نرم با نشانه گرفتن ولایت فقیه و نظام خانواده می خواهند نظام مقدس جمهوری اسلامی را نابود کنند اما ملت ایران باید با همدلی و همزبانی و بصیرت افزایی با توطئه دشمنان مقابله کنند و از ارزش های اسلامی و انقلابی حراست کنند. [/box] به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان […]

[box type=”shadow” ]دشمنان امروز در جنگ نرم با نشانه گرفتن ولایت فقیه و نظام خانواده می خواهند نظام مقدس جمهوری اسلامی را نابود کنند اما ملت ایران باید با همدلی و همزبانی و بصیرت افزایی با توطئه دشمنان مقابله کنند و از ارزش های اسلامی و انقلابی حراست کنند. [/box]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان،همزمان با هفته بزرگداشت مقام زن و میلاد حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) فخری سمندری، استاد مدرسه علمیه زهرائیه نجف آباد امروز در همایش جایگاه زن و خانواده با اشاره به روایتی از امام صادق(علیه السلام) که فرمودند: کسی که فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را درک نکند، شب قدر را درک نمی کند،‌ اظهار داشت: باید سیره و روش این بانوی بزرگوار برای همگان تبیین شود.

سمندری در ادامه تفسیری از سوره قدر بیان کرد و افزود: قدر را می توان هم ظرف زمانی و هم ظرف مکانی در نظر گرفت و ظرف زمان قرآن، همان شب قدر است که نزول دفعی قرآن است ولی ظرف مکان وجود مقدس حضرت زهرا (سلام الله علیها) است که مکان نزول یازده قرآن ناطق است.

وی افزود:نام فاطمه یعنی بریده شده از آتش جهنم و هر کس به ایشان بپیوندد از آتش جهنم جدا شده است همین فاطمه زهرا(سلام الله علیها) با همه مقام معنوی که داشتند، وقتی پیامبر کارهای زندگی را بین حضرت زهرا(سلام الله علیها) و حضرت علی(علیه السلام) تقسیم کردند، بسیار خوشحال شدند که امور داخل منزل به ایشان واگذار شد.

سمندری در ادامه به آیه شریفه “الرجال قوامون علی النساء” اشاره کرد و گفت: مردان، سرپرست و مسئول همسران خود هستند و این نشان برتری مردان بر زنان نیست، بلکه مسئولیتی بزرگ است که مردان به عهده دارند.

وی ابراز داشت: امروزه افکار فمنیستی می گوید که زن و مرد با هم مساوی اند و هیچ تفاوتی ندارند و می گویند باید زن را از اسارت مرد بیرون آورد، اما نتیجه این فکر این شد که امروز زن تحت تأثیر چند ارباب قرار گرفته و اصلاً به شأن و منزلت او توجهی نمی شود.

استاد حوزه تصریح کرد: زن مانند درختی است که برای رشد خود یا برای حفظ بار سنگین خود نیازمند تکیه گاه است.

وی با بیان اینکه این تفاوت ها است که باعث می شود برای زن و مرد قوانین و حقوق وجود داشته باشد، گفت: این اصلاً به معنای ظلم به حقوق زن نیست.

سمندری گفت: در سال های جنگ تحمیلی دشمنان اماکن و تجهیزات مهم و فرماندهان و رزمندگان و مردم بی گناه را آماج گلوله های خود قرار می دهند اما امروز در جنگ نرم،‌ ولایت فقیه که ستون مستحکم نظام مقدس جمهوری اسلامی است و نظام خانواده را نشانه رفته اند.

گفتنی است همایش جایگاه زن و خانواده با حضور ۲۰۰نفر از طلاب و دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرستان چادگان و عموم خواهران سطح شهر در سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهرا (س) برگزار شد و در ادامه برنامه، هدایای ازدواج طلابی که در سال ۹۳ ازدواج کرده بودند، اهدا شد.