پاسداشت نجف آباد از شهدای توپخانه ای خود
پاسداشت نجف آباد از شهدای توپخانه ای خود

خبرگزاری ایمنا: جمعی از مسئولان و مردم نجف آباد با حضور در سالن اجتماعات بنیاد فرهنگی آیت الله خامنه ای شهرستان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای توپخانه لشگر زرهی ۸ نجف اشرف بر زنده نگه داشتن یاد این شهدا و الگو سازی از آنها در بین نسل های جوان تاکید کردند. به گزارش خبرنگار […]

خبرگزاری ایمنا: جمعی از مسئولان و مردم نجف آباد با حضور در سالن اجتماعات بنیاد فرهنگی آیت الله خامنه ای شهرستان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای توپخانه لشگر زرهی ۸ نجف اشرف بر زنده نگه داشتن یاد این شهدا و الگو سازی از آنها در بین نسل های جوان تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از نجف آباد در این مراسم که علاوه بر کنگره سرداران و ۲۵۰۰ شهید نجف آباد  مجموعه هایی مانند بنیاد شهید و لشگر زرهی ۸ نجف اشرف نیز در بر پایی آن مشارکت داشتند، سردار کلیشادی فرمانده دانشکده افسری امام علی (ع) اصفهان به بیان ویژگی ها و خصایل شهدای جنگ تحمیلی به ویژه نیروهای واحد توپخانه لشگر همیشه پیروز ۸ نجف اشرف پرداخت.

پخش فیلم کوتاه ” سرزمین پدری من” با تهیه کنندگی کنگره شهدای شهرستان در کنار خاطره گویی تعدادی از رزمندگان و آزادگان دوران دفاع مقدس بخش دیگری از برنامه های این یادواره را تشکیل میداد.

لازم به ذکر است که قرار بود اوایل سال جاری اجلاسیه کشوری شهدا برای اولین بار به میزبانی نجف آباد برگزار شود ولی این امر تا کنون به دلایل مختلف هنوز اجرایی نشده  است.

سرداران شهید غلامرضا یزدانی فرمانده سابق توپخانه نیروی زمینی سپاه که در فاجعه سقوط هواپیمای شهدای عرفه به جمع دوستان شهیدش پر کشید در کنار سردارانی مانند مصطفی تقی جراح از شاخص ترین شهدای رده توپخانه این شهرستان به شمار می آیند.

از جالب ترین نکات حاشیه ای این برنامه نیز می توان به خاطره گویی حبیبی یکی از معدود بازماندگان حماسه نیروهای لشگر ۸ در منطقه طلائیه اشاره کرد که با وجود مدت زمان نسبتا طولانی خود فضای خاصی را به سالن اجتماعات بنیاد فرهنگی آیت الله خامنه ای نجف آباد داده بود.