پخش مستند حاج احمد کاظمی از شبکه افق
پخش مستند حاج احمد کاظمی از شبکه افق

محمدامین مهتدی جعفری تهیه کننده و شاهد سلطانی آزاد هم کارگردان مستند احمد ما هستند که قرار است ساعت ۲۰٫۳۰ روز یکشنبه ۲۶ بهمن و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۵:۳۰ از شبکه افق پخش شود. مستند «احمد ما» به زندگی و مبارزات شهید احمد کاظمی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و پس از آن […]

محمدامین مهتدی جعفری تهیه کننده و شاهد سلطانی آزاد هم کارگردان مستند احمد ما هستند که قرار است ساعت ۲۰٫۳۰ روز یکشنبه ۲۶ بهمن و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۵:۳۰ از شبکه افق پخش شود.

مستند «احمد ما» به زندگی و مبارزات شهید احمد کاظمی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و پس از آن می پردازد.

مستند جالب وکوتاه "احمد ما" از کوچه های نجف آباد اصفهان

مستند جالب وکوتاه “احمد ما” از کوچه های نجف آباد اصفهان

۱۸ ساله بود و فارغ التحصیل دبیرستان که به مبارزان جبهه های جنوب لبنان پیوست ولی وقتی در سال ۵۹ قائله کردستان پیش آمد به سوی ایران شتافت تا با دشمنان داخلی انقلاب به مقابله برخیزد؛ در دوران دفاع مقدس هم جزو اولین کسانی بود که به سپاه پاسداران پیوست و از فرماندهان سپاه شد.

در اوایل جنگ، شهید احمد کاظمی همراه با گروهی ۵۰ نفره در جبهه ‌های آبادان حضور یافت و مبارزه را با عراق آغاز کرد که همین گروه پس از پایان هشت سال نبرد با دشمن بعثی، به یکی از لشکرهای قوی و مهم سپاه  یعنی لشکر زرهی ۸ نجف اشرف تبدیل شد.

بکارگیری سلاح ‌های به غنیمت گرفته شده از نیروهای عراقی که به صدها تانک و نفربر و توپخانه و ماشین آلات جنگی بالغ می‌شد از جمله اقدامات این لشکر محسوب می شود.

فرماندهی جبهه فیاضیه آبادان و لشکر ۸ نجف و همچنین فرماندهی لشکر ۱۴ امام حسین(ع) و فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) و قرارگاه رمضان در کنار فرماندهی نیروی هوایی سپاه از جمله سمت ها و مسئولیت های شهید کاظمی به شمار می روند.

او در خلال سال های نبرد، تحصیل را نیز رها نکرد و توانست مدرک کارشناسی خود را در رشته جغرافیا و کارشناسی ارشد در رشته مدیریت دفاعی اخذ کند؛ سرانجام در سال ۱۳۸۴ از سوی فرمانده کل سپاه، به فرماندهی نیروی زمینی منصوب شد.

مستند «احمد ما» برشی کوتاه از زندگی شهید احمد کاظمی است؛ فیلم سازی با دردست گرفتن عکسی از دوران بازداشت او توسط ساواک به شهر محل تولدش در نجف آباد اصفهان می رود و با اهالی درباره وی صحبت می کند.

Download “فیلم مستند احمد ما / شهید احمد کاظمی”

ccfddae8d304e70e9f150f045697dcf92098772-360p.mp4 – 155 بار دانلود شده است – 77,77 مگابایت

Download “فیلم مستند احمد ما / شهید احمد کاظمی / با کیفیت عالی”

Ahmade_Ma.rar – 184 بار دانلود شده است – 131,01 مگابایت