پذیرش ۳۲۰ دانشجوی دکتری در واحد نجف آباد
پذیرش ۳۲۰ دانشجوی دکتری در واحد نجف آباد
ایسنا: رییس دانشگاه آزاد نجف آباد اظهار کرد: در 10 دانشکده مصوب واحد نجف آباد بیش از 290 رشته دایر وجود دارد از این تعداد 70 رشته به مقطع دکتری اختصاص یافته است.

پذیرش ۳۲۰ دانشجوی دکتری در واحد نجف آباد

ایسنا: رییس دانشگاه آزاد نجف آباد اظهار کرد: در ۱۰ دانشکده مصوب واحد نجف آباد بیش از ۲۹۰ رشته دایر وجود دارد از این تعداد ۷۰ رشته به مقطع دکتری اختصاص یافته است.

امیر رضا نقش پذیرش دانشجو در مقطع دکتری را تابع قوانین وزارت علوم دانست و خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد با توجه به قانون سنجش و پذیرش مصوب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ شورای وزارت علوم، اعلام می‌شود. جذب دانشجو در برخی از رشته‌ها بنا به وضعیت اعضای هیئت علمی و شاخصه‌های وزارت علوم از ۳ تا۱۰ نفر در هر رشته متغیر است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد از کاهش پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود در سال جدید تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی حداکثر ۱۰ هزار دانشجوی دکتری پذیرش کند که این آمار نسبت به سال‌های گذشته چند برابر کمتر است. بنابراین نمی توان گفت دانشگاه آزاد اسلامی در تحصیلات تکمیلی افزایش ثبت نام داشته است.
نقش افزود: اعلام اسامی پذیرفته شدگان ملاک ثبت نام نیست و ممکن است این اعلام اسامی بیش از ظرفیت پذیرش دانشگاه باشد، اما با در نظر گرفتن ضریب افت و وجود هزینه های بالا برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی، تعداد ثبت نام با ظرفیت اعلام شده تطابق خواهد داشت.
وی همچنین از ظرفیت ۳۲۰ نفری ثبت نام دانشجوی دکتری در سال جدید تحصیلی خبر داد و تاکید کرد: بر اساس پیش بینی ها و بررسی های انجام شده، واحد نجف آباد ثبت نام ۲۷۰ تا ۳۲۰ دانشجو در مقطع دکتری در ۷۰ رشته مصوب را خواهد داشت که به طور میانگین، چهار تا پنج نفر در هر رشته است. سال گذشته نیز ۳۳۰ نفر  در مقطع دکتری پذیرش داشته ایم.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد از لزوم قطع وابستگی دانشگاه به شهریه گفت و خاطرنشان کرد: این منطقی نیست که به مقاطع تحصیلات تکمیلی نگاه درآمدی داشته باشیم. دانشگاه آزاد اسلامی چاره ای جز قطع وابستگی به شهریه دانشجویان ندارد. استقرار تیم جدید مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی روند قطع وابستگی به شهریه را تسریع کرده است. در واحد نجف آباد با وجود اهمیت مسائل مالی، تمرکز ما بر حفظ کیفیت آموزش، پژوهش و حفظ برند واحد نجف آباد است.
نقش با بیان رکورد شکنی واحد نجف آباد در جذب درآمدهای غیر شهریه ای گفت: آنچه که واحد نجف آباد در مورد جذب درآمد های غیر شهریه ای به آن مکلف شده بود ۱۲درصد بود، اما ما توانستیم با برنامه ریزی و تلاش مستمر، ۲۲ درصد از درآمدهای سال ۹۷ را از بخش غیرشهریه‌ای تامین کنیم.
وی همچنین از پرداخت تسهیلات به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر پرداخت حداکثر تسهیلات به دانشحویان از محل صندوق رفاه دانشجویی، طی تفاهم نامه ای که با یکی از بانک های قرض الحسنه به امضا رسیده است، دانشجویان می توانند از امتیازی که به حساب دانشگاه تعلق می گیرد تسهیلات دریافت کنند. پرداخت بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وام در عرض پنج ماه، اقدامی است که در زمینه از بین بردن دغدغه مالی دانشجویان انجام شده است.
رییس دانشگاه آزاد نجف آباد

امیر رضا نقش

نجف آباد نیوز