پرداخت ۲۲۲ وام تعمیر و احداث مسکن در نجف آباد
پرداخت ۲۲۲ وام تعمیر و احداث مسکن در نجف آباد
ایرنا: مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نجف‌آباد گفت: در یک سال اخیر ۱۷۹ فقره تسهیلات تعمیری مسکن و ۴۳ فقره تسهیلات احداثی مربوط به خسارات آبگرفتگی و سیلاب در این شهرستان به متقاضیان اعطا شد.

پرداخت ۲۲۲ وام تعمیر و احداث مسکن در نجف آباد

ایرنا: مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نجف‌آباد گفت: در یک سال اخیر ۱۷۹ فقره تسهیلات تعمیری مسکن و ۴۳ فقره تسهیلات احداثی مربوط به خسارات آبگرفتگی و سیلاب در این شهرستان به متقاضیان اعطا شد.

محمدرضا عمادی جمع اعتبار حوزه تعمیری را بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و حوزه احداثی را  ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود:  ۹ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال نیز بصورت تسهیلات بلاعوض در این خطه در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شروع سال گذشته همچون بسیاری از مناطق استان با سیل و آبگرفتگی در این شهرستان همراه بود و شماری از ساکنان در شرایط بحرانی قرار گرفتند، فرایند برآورد خسارت و اعطای تسهیلات تعمیری و احداثی از همان روزهای نخستین سال آغاز شد.

مدیر بنیاد مسکن نجف‌آباد اضافه کرد: در یک سال اخیر برای ساخت مسکن در سطح شهرستان ۲۵۰ فقره استعلام پاسخ داده شد که از این تعداد ۹۶ درخواست تسهیلات ویژه مسکن روستایی بود و در نهایت متقاضیان برای دریافت مجموع اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

عمادی با اشاره به اقداماتی برای کاهش آسیب‌های احتمالی ناشی از سیل و آبگرفتگی در شهرستان اضافه کرد: به منظور ایمن‌سازی و پاک‌سازی آبراهه‌ها و مسیل‌های منطقه، عملیات لایروبی مسیرهای عبور آب و ترمیم خاکریزهای کنار روستاها با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال انجام شد.

وی به احداث پل و ایمن‌سازی جداره‌های آبراهه‌ها در شهرستان اشاره کرد و گفت: در همین راستا اعتباری حدود چهار میلیارد ریالی برای روستای خونداب از توابع بخش مهردشت(علویجه) تخصیص یافت.

مدیر بنیاد مسکن نجف‌آباد با اشاره به ساخت مسکن در این خطه تصریح کرد: اکنون در بخش مسکن ملی برای احداث ۳۸ واحد مسکونی در شهر دهق و ۵۸ واحد مسکونی در شهر علویجه واقع در غرب استان تامین زمین شده و این اقدام در شهر نجف‌آباد در دست بررسی و هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده است.

عمادی افزود: همچنین ۲۵۰ واحد مسکونی ویلایی در شهرهای نامبرده  با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد در دست ساخت است، همچنین طی سالهای ۹۷ و ۹۸ با توافقنامه‌ای که بین بنیاد مسکن و بنیاد شهید منعقد شد ۱۲۸ واحد مسکونی برای خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران احداث می‌کنیم.

مدیر بنیاد مسکن نجف‌آباد با بیان اینکه نیکوکاران بخش مسکن در راه خانه‌دار شدن نیازمندان نقش بسزایی دارند، اظهارداشت: در همین ارتباط ۲۶ واحد مسکونی خیرساز با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال توسط انجمن خیرین مسکن ساز شهرستان احداث و به نیازمندان تحویل داده شد که امیدواریم این عمل خداپسندانه با حمایت خیران ادامه یابد.

وی با اشاره به اجرای طرح هادی در این منطقه گفت: تمام روستاهای شهرستان جزو روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شمار می‌روند که طرح هادی در تمامی آنها تهیه و حداقل در یک مرحله (فاز) به اجرا درآمده است.

عمادی تصریح کرد: از سال ۹۷ برای روستاهایی که دوره ۱۰ ساله طرح آنها تمام شد بازنگری طرح‌های هادی در دستور کار قرار گرفت که به دنبال آن در سال ۹۷ برای چهار روستا و سال قبل  برای پنج روستا با اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیون ریال این امر تحقق یافت.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته سرجمع بالغ بر هشت میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح هادی تخصیص پیدا کرد، افزود: برای آسفالت معابر روستاهای شهرستان از طریق اعتبارات قیر از سال ۹۴ تا کنون اعتباری بالغ بر ۴۱ میلیارد ریال اختصاص پیدا کرد که با آن ۴۵ هزار تُن آسفالت تهیه و در سطح روستاهای شهرستان توزیع شد.

مدیر بنیاد مسکن نجف‌آباد بیان کرد: تهیه طرح هادی با رویکرد گردشگری پس از چند سال با حمایت مسئولان استان و شهرستان در روستای دمآب این شهرستان به اجرا در آمد و امیدواریم که طرح پایان نیمه اول سالجاری رونمایی شود.
عمادی اظهارداشت: از ابتدای اجرای قانون الحاق در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان چهار هزار و ۱۳۰ سند صادر شده که ۴۳۰ جلد سند مربوط به سال قبل است و ۳۱۵ پرونده مرتبط با آن هم برای متقاضیان در دست اقدام داریم.

وی به چهل و یکمین سالگرد تاسیس این بنیاد و گرامیداشت دهه حساب صد حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نجف آباد بالغ بر یک هزار و ۱۹۲ واحد در جای جای این شهرستان ساخته شده و ۲۸۱ واحد آن در قالب مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده شد.

مسکن

مسکن

پرداخت ۲۲۲ وام تعمیر و احداث مسکن در نجف آباد