پرداخت ۸میلیارد تسهیلات اشتغال در بهزیستی نجف‌آباد
پرداخت ۸میلیارد تسهیلات اشتغال در بهزیستی نجف‌آباد
رییس اداره بهزیستی شهرستان گفت: طی 8ماهه نخست سال جاری نزدیک به 3میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به 62 نفر و حدود 5میلیارد تومان تسهیلات ویژه مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت شده که از این میزان 70درصد مربوط به جامع معلولان بوده است.

پرداخت ۸میلیارد تسهیلات اشتغال در بهزیستی نجف‌آباد

رییس اداره بهزیستی شهرستان گفت: طی ۸ماهه نخست سال جاری نزدیک به ۳میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به ۶۲ نفر و حدود ۵میلیارد تومان تسهیلات ویژه مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت شده که از این میزان ۷۰درصد مربوط به جامع معلولان بوده است.

علیرضا قناعتکار ارائه تسهیلات به کارفرمایان بابت به کارگیری معلولان را یکی دیگر از روش‌های بهزیستی برای کمک به اشتغال معلولان دانست و ادامه داد: در همین راستا طی سال جاری بیش از ۱میلیارد و چهارصد میلیون تومان تسهیلات ۴درصد در اختیار کارفرمایان قرار گرفته و زمینه اشتغال بیش از ۲۰نفر فراهم شده است.

قناعتکار پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و تامین بخشی از حداقل حقوق پرداختی به فرد معلول را دیگر روش‌های حمایتی بهزیستی در عرصه اشتغال معلولان دانست و با اعلام تحقق ۵۲درصدی تعهد اشتغال این اداره در سال جاری خاطر نشان کرد: در موضوع مسکن نیز ۲۳مددجو به اشکال مختلف از کمک‌های ارائه شده که بالغ بر ۳۴۵میلیون تومان بوده، بهره‌مند شده‌اند و ۱۴نفر نیز با تامین بودجه ۳۵میلیون تومانی، از انشعاب رایگان شرکت‌های خدمات‌رسان استفاده کرده‌اند.

رییس بهزیستی شهرستان بخش دیگری از سخنان خود را به موضوع مناسب‌سازی معابر برای تردد معلولان اختصاص داد و با تشکر ویژه از مجموعه اقدامات شهرداری نجف‌آباد طی سال‌های اخیر اعلام داشت: البته در برخی طرح‌ها، بهسازی صورت گرفته در نقاطی دارای مشکلاتی است که کارشناسان ما این موارد را اعلام کرده‌اند.

قناعتکار در پایان با اعلام بررسی وضعیت بیش از ۸۰ دستگاه اداری و اجرایی شهرستان از لحاظ مناسب‌سازی تردد ارباب‌رجوع معلول و ارائه تذکرهای لازم برای رفع موانع و مشکلات موجود اعلام داشت: به تازگی شاخصه‌های مربوط به مناسب‌سازی اداره‌ هر شهرستان، در سرجمع امتیازهای مربوط به اداره کل هر استان برای شرکت در جشنواره شهید رجایی لحاظ شده که این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز افزایش سرعت روند مناسب‌سازی‌ها باشد.

علیرضا قناعتکار رییس بهزیستی نجف آباد

علیرضا قناعتکار رییس بهزیستی نجف آباد

پرداخت ۸میلیارد تسهیلات اشتغال در بهزیستی نجف‌آباد