پویایی تمامی ظرفیت های فرهنگی و هنری نجف آباد
پویایی تمامی ظرفیت های فرهنگی و هنری نجف آباد

ایمنا:رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف آباد گفت: این شهرستان به عنوان یکی از معدود نقاط استان با وجود مشکلات بودجه ای خاص تمامی ظرفیت های فرهنگی و هنری خود را از محافل دینی و قرآنی گرفته تا فعالیت های هنری، سینمائی، شعر، ادب، کنسرت های موسیقی و کتاب در کنار فعالیت های رسانه […]

ایمنا:رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف آباد گفت: این شهرستان به عنوان یکی از معدود نقاط استان با وجود مشکلات بودجه ای خاص تمامی ظرفیت های فرهنگی و هنری خود را از محافل دینی و قرآنی گرفته تا فعالیت های هنری، سینمائی، شعر، ادب، کنسرت های موسیقی و کتاب در کنار فعالیت های رسانه ای را فعال و پویا نگه داشته است.

اقبال صالحی اظهار داشت: تلاش شده فراتر از یک مدیر بودجه ای عمل کنیم به طوری که با حداقل اعتبارات و یا حتی نبود آن از توان و ظرفیت موجود به ویژه پتانسیل مجموعه های مردم نهاد و بخش خصوصی بهترین استفاده ممکن را در مسیر تحقق اهداف پیش‌‌بینی شده ببریم.
وی با تاکید بر اهمیت فعال بودن مولفه های گوناگون حوزه فرهنگ بیان کرد: این بخش می تواند برای حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی بسترسازی کند ولی گلایه همیشگی ما به تخصیص پیدا نکردن مناسب اعتبارات مورد نیاز برای این بخش، همچنان به قوت خود باقی است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نبود مجتمع فرهنگ و هنری ویژه هنرمندان را از جمله مطالبات زمین مانده نجف آباد دانست و گفت: به دلیل عدم پیگیری مناسب در این خصوص، شاهد ایجاد و تجهیز چنین مجموعه‌هایی با تعاریف بعضاً صد‌ساله در شهرهایی با ظرفیت و پتانسیل بسیار کم‌تر هستیم.
وی ادامه داد: دستگاه اجرائی نیستیم و عمده وظایف ما در بخش سیاست‌گذاری، هدایت، حمایت و نظارت تدوین شده که در همین مسیر تلاش می‌کنیم طوری از بخش خصوصی و موسسات فرهنگی و هنری دارای مجوز حمایت کنیم که اقشار مختلف جامعه از برنامه های ارائه شده بهره مند شوند.
صالحی از برگزاری آزمون خوشنویسی در شهرستان هماهنگ با سایر نقاط کشور به عنوان یکی از اخبار روزهای اخیر حوزه فعالیت خود یاد کرد و بیان داشت: این دوره در بخش‌هایی مانند نستعلیق، کتابت و خط دوم در سطوح عالی و ممتاز، دوره‌های خوش، متوسط، مقدماتی و تحریری در سه سطح مبتدی، تکمیلی و پیشرفته با شرکت بیش از ۵٠ هنرجوی علاقمند  به میزبانی مجموعه فرهنگی هنری آسمان برگزار شد.
وی با به اشاره به رتبه برتر نجف آباد در سطح استان از نظر تعداد آموزشگاه ها و هنرمندان فعال در عرصه خوشنویسی گفت: آزمون های خوشنویسی شهرستان به صورت هماهنگ با کشور هر سال سه تا چهار بار به منظور اعطاء مدرک معتبر بین‌‌المللی برگزار می‌شود.