پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب درپی گذشت آیت الله شمس نجف آبادی
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب درپی گذشت آیت الله شمس نجف آبادی

این حادثه ناگوار ضایعه ای برای حوزه علمیه و روحانیت و جامعه مذهبی تهران و به ویژه ارادتمندان و شاگردان ایشان، و جوانانی که از مجالس پر فیض و درس های سازنده این معلم اخلاق بهره می بردند. به گزارش عرش نیوز ؛ در پی درگذشت عالم ربانی، حضرت آیت الله شمس نجف آبادی رهبر […]

این حادثه ناگوار ضایعه ای برای حوزه علمیه و روحانیت و جامعه مذهبی تهران و به ویژه ارادتمندان و شاگردان ایشان، و جوانانی که از مجالس پر فیض و درس های سازنده این معلم اخلاق بهره می بردند.
به گزارش عرش نیوز ؛ در پی درگذشت عالم ربانی، حضرت آیت الله شمس نجف آبادی رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن تسلیت این ضایعه، درگذشت آن عالم ربانی را ضایعه ای برای حوزه علمیه و روحانیت و جامعه مذهبی تهران خواندند. متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به این شرح است:

” بسم الله الرحمن الرحیم

با تأسف و تأثر فراوان خبر در گذشت عالمِ عاملِ ربانی، مرحوم آیت الله حاج شیخ محمود شمس نجف آبادی رحمت الله علیه را دریافت کردم. این حادثه ناگوار ضایعه ای برای حوزه علمیه و روحانیت و جامعه مذهبی تهران و به ویژه ارادتمندان و شاگردان ایشان، و جوانانی که از مجالس پر فیض و درس های سازنده این معلم اخلاق بهره می بردند.

اینجانب تسلیت صمیمانه خود را به آن بیت شریف و بازماندگان تقدیم داشته، علو درجات آن فقید سعید را از خداوند متعال مسئلت می نمایم.
گفتنی است، حضرت آیت الله حاج شیخ محمود شمس نجف آبادی از اساتید اخلاق و امام جماعت مسجد باغ فیض تهران بودند که عصر روز جمعه ۳۱ مرداد ماه دعوت حق را لبیک گفته و به دیار باقی شتافتند.

حضرت آیت‌الله محمود شمس نجف‌آبادی در سال ۱۳۰۷ در نجف‌آباد اصفهان دیده به جهان گشود، برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم رفت و نزد آیات عظام بروجردی، امام خمینی(ره)، محمدتقی آملی، رفیعی قزوینی و علامه طباطبایی تلمذ کرد.

ایشان از هم‌‌دوره‌ای‌های حضرات آیات مهدوی‌کنی، امامی کاشانی و باقری‌کنی بودند.

آیت‌الله شمس نجف‌آبادی به مدت نیم‌قرن به عنوان امام جماعت نمونه پایتخت در مسجد باغ فیض به فعالیت می‌پرداختند و به نوعی پدر معنوی و مرشد و مراد اهالی آن محله قدیمی تهران به حساب می آمد. ایشان علاوه بر حضور مسمتر در مبارزات سیاسی قبل از انقلاب، سابقه حضور در هشت سال دفاع مقدس را نیز داشت.

شایان ذکر است مراسم بزرگداشت این فقید سعید، عصر دیروز با حضور چهره های کشوری و لشکری و اهالی آن محله، در مسجد جامع باغ فیض تهران برگزار شد.