پیر زن خیری که محتاج خیرین شده
پیر زن خیری که محتاج خیرین شده

حاجیه خانم شاه بیگم که روزگاری نه چندان دور به همراه شوهرش مدیریت حمام غلام (واقع در خیابان دانش پشت مجموعه ورزشی انقلاب) را بر عهده داشته و در این دوران با مردم بهترین و منصفانه ترین رفتار را با مردم ارائه می کرد، خود امروز به دلیل شرایط خاص زندگی اش به کمک خیرین […]

حاجیه خانم شاه بیگم که روزگاری نه چندان دور به همراه شوهرش مدیریت حمام غلام (واقع در خیابان دانش پشت مجموعه ورزشی انقلاب) را بر عهده داشته و در این دوران با مردم بهترین و منصفانه ترین رفتار را با مردم ارائه می کرد، خود امروز به دلیل شرایط خاص زندگی اش به کمک خیرین نیازمند شده است.

به گزارش خبرنگار نجف آباد نیوز این زن زحمتکش در دوران حمام داری خود هر وقت با شخص محتاج و با آبرویی که توان پرداخت حق حمام را نداشت روبه رو میشد، معمولا جوری قرار می گرفت که حتی چشم تو چشم فرد مورد نظر نیز نشود و از گرفتن هزینه حمام خودداری می کرد.

وی به همراه شوهرش در تمامی این سالها که برخی آن را نزدیک به چهل سال می دانند، بر اساس نیازهای جدید،تغییرات مختلفی را در ساختار این حمام که متعلق به اداره اوقاف بوده را از محل اموال شخصی خود اعمال کرده اند ولی با وجود تمامی این هزینه های صورت گرفته،امروز با مشکلات مالی بسیاری مواجه شده است.

وی حتی بارها به ادارات مسئول در این زمینه نیز مراجعه کرده ولی هنوز جواب قانع کننده ای از سوی آنها دریافت نکرده و به همین دلیل مجبور شده تا روزگار خود را با سختی در خانه ای که خیرین برایش پیدا کرده اند با بخور و نمیر مختصری گذران کند.

لازم به ذکر است که این حمام در سالهای اخیر به دست عده ای که هویت آنها نیز برای بیشتر اهل محل مشخص است تخریب شد و در حال حاضر نیز به دنبال توافقات صورت گرفته به ساخت دفتر دائم نمایندگان نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اختصاص پیدا کرده است.

کارشناسان معتقدند این حمام تاریخی در صورت حفظ و نگهداری می توانست به یکی از جالب ترین و منحصر به فرد ترین جاذبه های تاریخی شهرستان و حتی استان تبدیل شود ولی تخریب آن امکان چنین امری را محال کرده است.