پیشرفت ۹۰ درصدی طرح توسعه بیمارستان نجف آباد
پیشرفت ۹۰ درصدی طرح توسعه بیمارستان نجف آباد
فارس: رییس بیمارستان شهید محمد منتظری نجف آباد گفت: طرح توسعه این بیمارستان که از سال 94 در چهار طبقه و زیربنای 11هزار و پانصد متر مربع کلنگ زنی شد، بیش از نود درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم در 22بهمن سال جاری با مجموع هزینه نزدیک به 25 میلیارد تومان به بهره برداری کامل برسد.

پیشرفت ۹۰ درصدی طرح توسعه بیمارستان نجف آباد

فارس: رییس بیمارستان شهید محمد منتظری نجف آباد گفت: طرح توسعه این بیمارستان که از سال ۹۴ در چهار طبقه و زیربنای ۱۱هزار و پانصد متر مربع کلنگ زنی شد، بیش از نود درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم در ۲۲بهمن سال جاری با مجموع هزینه نزدیک به ۲۵ میلیارد تومان به بهره برداری کامل برسد.

غلامحسین سلیمانی‌ نسب گفت: با حمایت دولت و پرداخت ۵۰ درصد از هزینه ساخت پروژه و حمایت خیرین در ۵۰ درصد باقی‌مانده، به‌ زودی شاهد افتتاح بخش اورژانس جدید طرح توسعه خواهیم بود.

سلیمانی‌ نسب از برآورد ۱۰ میلیارد تومانی طرح در ابتدای کلنگ زنی آن گفت و افزود: متأسفانه با افزایش تورم و بالا رفتن قیمت‌ها، اجرای این پروژه با مشکلات فراوانی مواجه شد به‌طوری‌که حدوداً ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان به هزینه برآورد شده برای اتمام این طرح اضافه شد.

وی خاطر نشان کرد: خیرین تاکنون ۴ و نیم میلیارد تومان به اجرای پروژه کمک کرده اند و در صورت تامین یک میلیارد تومان دیگر از محل کمک های خیرین، امکان راه اندازی دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان فراهم خواهد شد.

رییس بیمارستان شهید محمد منتظری افزود: موتورخانه و بخش اورژانس ۱۰۰ درصد تکمیل و آماده بهره‌برداری شده اند ولی مشکلاتی در انشعاب برق و گاز داریم که امیدواریم با تعامل بیشتر مسئوولان هرچه سریع‌تر حل شده و ظرف ۴۵ روز آینده شاهد بهره برداری از بخش اورژانس طرح توسعه بیمارستان باشیم.

سلیمانی‌ نسب در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان نیمه کاره در کمربندی نجف‌ آباد گفت: ساخت این بیمارستان بر عهده سازمان مسکن و از طرح‌های ملی است که تاکنون به دلیل مشکلات بودجه ای فقط نزدیک به ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

طرح توسعه بیمارستان شهید منتظری

طرح توسعه بیمارستان شهید منتظری

نجف آباد نیوز: نجف آباد، دو بیمارستان نیمه کاری و تاریخی دارد. یکی بیمارستان سیصد تختخوابی دانشگاه آزاد این شهر که ۲۳ سال پیش در ۷ هزار متر مربع کلنگ زنی شده و مسئولان چند سال یک بار وعده جدیدی برای بهره برداری از آن می دهند. رییس جدید دانشگاه آزاد نجف آباد، سال گذشته پیش بینی کرده بود برای تکمیل این بیمارستان که اسکلت فلزی و زنگ زده اش، ورودی نجف آباد از سمت خمینی شهر را نازیبا کرده، به بودجه ای در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز باشد.

بیمارستان دانشگاه آزاد نجف آباد

بیمارستان دانشگاه آزاد نجف آباد

دومین بیمارستان نیمه کاره نجف آباد، بیمارستان ۲۱۶ تختخوابی بهارستان در مقابل دادگستری این شهر است. بیمارستانی که ابوترابی نماینده مردم در مجلس در سال ۹۵ گفته بود برای تکمیل ساختمان و تجهیزش به بیش از ۸۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است و با پول های قطره چکانی دولت، تامین این میزان بودجه حداقل پانزده سال طول خواهد کشید.

در سال های اخیر وعده های مختلفی در خصوص واگذاری مراحل تکمیل و بهره برداری این دو بیمارستان تاریخی به بخش خصوصی داده شده ولی هیچ کدام عملیاتی نشده اند.

این وسط  مطالبه به حق مردم این است که چرا با وجود صرف میلیاردها تومان از بیت المال و شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد در این دو پروژه، هنوز افق روشنی برای بهره برداری از این طرح های تاریخی و به نوعی فرسوده وجود ندارد.

نجف آباد نیوز