پیشرو دیزل نجف آباد نیمی از بیکاری غرب استان را حل می کند
پیشرو دیزل نجف آباد نیمی از بیکاری غرب استان را حل می کند

در این کارخانه انواع اتوبوس شهری و بین‌شهری، مینی‌بوس، میدی باس، ون، اتوبوس بی آر تی و اتوبوس فرودگاهی با رعایت استانداردهای اروپایی، یورو ۴ و یورو ۶ با ساخت بیش از ۵۰ درصد قطعات، تولید می‌شود. رئیس هیات مدیره شرکت پیشرو دیزل آسیا در گفتگوی اختصاصی با اصفهان امروز به تاریخچه این شرکت اشاره […]

در این کارخانه انواع اتوبوس شهری و بین‌شهری، مینی‌بوس، میدی باس، ون، اتوبوس بی آر تی و اتوبوس فرودگاهی با رعایت استانداردهای اروپایی، یورو ۴ و یورو ۶ با ساخت بیش از ۵۰ درصد قطعات، تولید می‌شود.

رئیس هیات مدیره شرکت پیشرو دیزل آسیا در گفتگوی اختصاصی با اصفهان امروز به تاریخچه این شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت پیشرو دیزل آسیا فعالیت خود را از سال ۱۳۵۷ با عنوان تولید قطعات خودرو، قالب‌سازی و اتاق‌سازی شروع کرد و در سال ۱۳۶۳ با شماره ۱۳۳۰۱ به ثبت رسید. وی افزود:‌ این کارخانه در زمینی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع و ۳۳ هزار مترمربع سالن‌های سرپوشیده در شهرستان نجف‌آباد فعالیت می‌کند.
محمد مرتضوی به تولیدات شرکت اشاره و خاطرنشان کرد: در این کارخانه انواع اتوبوس شهری و بین‌شهری، مینی‌بوس، میدی باس، ون، اتوبوس بی آر تی و اتوبوس فرودگاهی با رعایت استانداردهای اروپایی، یورو ۴ و یورو ۶ با ساخت بیش از ۵۰ درصد قطعات، تولید می‌شود.
وی افزود: برای اولین بار در خاورمیانه این شرکت پس از انجام طراحی‌های لازم اتوبوس فرودگاهی مجهز به جدیدترین استانداردهای روز اروپا را تولید و در اختیار سازمان هواپیمایی کشور قرارداد که پس از طی مراحل آزمایشی و تست‌های موردنیاز توانستیم قرارداد تولید این اتوبوس را منعقد کنیم.

رئیس هیات مدیره شرکت خودروسازی پیشرو دیزل به دیگر محصول تولیدی این کارخانه اشاره کرد و اظهار داشت: اتوبوس سی ان جی نیز در این شرکت تولید و پس از سه ماه تست میدانی مذاکراتی با اتوبوسرانی تهران برای انعقاد قرارداد داشتیم. وی با اشاره به اینکه اغلب شهرداری‌های کشور مشتریان محصولات پیشرو دیزل هستند و از سویی اکثر شهرداری‌ها با مشکلات مالی مواجه اند، تصریح کرد: در این راستا به‌منظور اصلاح و بهبود شرایط خرید به شهرداری اصفهان پیشنهاد دادیم که حاضریم در بهره‌برداری به‌صورت مشارکت قراردادی منعقد کنیم تا شهرداری نیز بتواند مبالغ خرید اتوبوس‌ها را به‌صورت اقساط پرداخت کند.

امیدوارم مسئولان از تولیدات استانی استفاده کنند

مرتضوی به حضور استاندار اصفهان در آیین بهره‌برداری از خط تولید اولین اتوبوس فرودگاهی کشور اشاره کرد و افزود: استاندار محترم در این مراسم بازدید کاملی از بخش‌های مختلف کارخانه داشتند و ضمن آشنایی با خط تولید و محصولات تولیدشده اعلام آمادگی کردند با توجه به توانمندی‌های این شرکت و کیفیت محصولات، اجازه نخواهند داد سایر محصولات خارجی از کشورهای دیگر و حتی خارج از استان خریداری شود.
وی اضافه کرد: امیدواریم این گفته استاندار در استان جامع عمل بپوشد و در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام‌گذاری شده مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی در مرحله اول از تولیدات استان و در مرحله بعدی در صورت نبود محصول موردنظر از سایر استان‌ها خریداری کنند.
رئیس هیات مدیره شرکت خودروسازی پیشرو دیزل آسیا نجف‌آباد تأکید کرد: اگر مدیران استان به‌ویژه در صنعت حمل‌ونقل از دو شرکت خودروساز استانی حمایت کنند و اتوبوس‌های دارای استاندارد که قابلیت رقابت با محصولات خارجی دارند را خریداری کنند علاوه بر کمک به چرخه صنعت و اقتصاد استان با خارج کردن اتوبوس‌های فرسوده از چرخه حمل‌ونقل تا حد بسیار زیادی به کاهش آلودگی هوا که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان و مردم محسوب می‌شود نیز کمک شده است.

تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردیم
این کارآفرین نمونه استان به کاهش نیروی انسانی متخصص در شرکت اشاره و اضافه کرد: در صورت حمایت مسئولان و خرید محصولات شرکت علاوه بر به‌کارگیری نیروهای متخصص که سرمایه‌های اصلی شرکت هستند واشتغالزایی مجدد برای آن‌ها، تعداد زیادی نیرو نیز جذب بازار کار می‌شوند.
مرتضوی به بومی‌سازی قطعات خودروهای جمعی در شرکت پیشرو دیزل اشاره کرد وگفت: خوشبختانه با استفاده از دانش و توانمندی متخصصین داخلی توانستیم تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده و در حال حاضر حدود ۷۰ درصد اتوبوس‌های تولیدشده در این شرکت تولید داخل است و تنها موتور و اکسل اتوبوس از خارج وارد می‌شود.
این صنعتگر نجف‌آبادی به طرح توسعه شرکت پیشرو دیزل اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح بانام بزرگ‌ترین مجموعه خودروسازی جمعی ایران در شهرستان تیران و کرون در حال ساخت است و تاکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما متأسفانه به خاطر عدم‌حمایت دولتمردان مسکوت مانده است.

  پیشرو دیزل می تواند نیمی از بیکاری غرب استان را مرتفع می کند
وی اضافه کرد: قرار بود دولت تسهیلاتی را در اختیار شرکت قرار دهد تا با بهره‌برداری از این طرح سالانه ۱۰ هزار دستگاه انواع خودروهای جمعی تولید و ۲ هزار نفر کار گربه طور مستقیم و ۳۰ هزار نفر غیرمستقیم نیز مشغول به کار شوند اما متأسفانه در چهار سال گذشته که طرح توسعه را شروع کردیم هیچ حمایتی از ما نشده است.
رئیس هیات مدیره شرکت پیشرو دیزل آسیا در ادامه طرح توسعه شرکت را یک طرح ملی خواند و تصریح کرد: این طرح ملی است و مسئولان باید نسبت به آن دید فرا استانی داشته باشند، با پیگیری‌های شخصی کار پیش نمی‌رود بلکه مدیران به‌ویژه مدیران غرب استان اعم از فرمانداران، نمایندگان مجلس باید متحد وهم دل نسبت به این طرح همکاری کنند زیرا اگر به‌طور واقعی دغدغه ایجاد اشتغال رادارند این طرح می‌تواند ۵۰ درصد مشکل بیکاری غرب استان را مرتفع کند.
نایب‌رئیس خانه صنعت معدن و تجارت شهرستان نجف‌آباد و غرب استان در ادامه سخنانش به مشکلات صنایع اشاره و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که در حال حاضر صنایع با آن درگیر هستند مشکلات بانکی است، رکود اقتصادی، مالیات و قوانین دست و پاگیر بانک‌ها صنایع را به خفقان برده و در این راستا بسیاری از واحدهای صنعتی غرب استان تعطیل‌شده‌اند.
وی افزود: بانک‌ها واحدهای صنعتی استان را تحت‌فشار گذاشته و صنایع نیز به دلیل شرایط موجود توان بازپرداخت تسهیلات دریافتی را ندارند و در حال حاضر این موضوع به‌صورت یک چالش مهم درآمده و تا دولت به کمک واحدهای صنعتی نیاید مشکل حل نمی‌شود.
مرتضوی خاطرنشان کرد: اخیراً دولت تسهیلاتی را برای واحدهای صنعتی کوچک در نظر گرفته اما برای کارخانه‌های بزرگ اقدامی نشده که خود حائز اهمیت است زیرا واحدهای بزرگ تعداد کارگران بیشتری دارند و مشکلاتشان نیز بیشتر است.