چاپ قرآن با ترجمه مرحوم آیت‌الله صالحی نجف‌آبادی
چاپ قرآن با ترجمه مرحوم آیت‌الله صالحی نجف‌آبادی

 این قرآن امسال، نخستین‌بار با مجوز معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن چاپ شده است. این مصحف شریف به خط «عثمان‌طه» با تلاش حجت‌الاسلام محمدعلی کوشا تصحیح و به همت انتشارات کویر در چهار هزار نسخه روانه بازار شد. آیت‌الله «نعمت‌‌اله صالحی نجف‌آبادی» در سال ۱۳۰۲ در نجف‌آباد اصفهان متولد شد. […]

 این قرآن امسال، نخستین‌بار با مجوز معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن چاپ شده است.
این مصحف شریف به خط «عثمان‌طه» با تلاش حجت‌الاسلام محمدعلی کوشا تصحیح و به همت انتشارات کویر در چهار هزار نسخه روانه بازار شد.
آیت‌الله «نعمت‌‌اله صالحی نجف‌آبادی» در سال ۱۳۰۲ در نجف‌آباد اصفهان متولد شد.
وی اثرگذاری شگرفی در روش و رویکردها در پژوهش‌های اسلامی در بخش های دینی از خود بر جای گذاشت به طوری که می‌توان او را پیشگام روشنفکری درون دینی معاصر دانست.
آیت‌الله صالحی نجف‌آبادی بر اهمیت مبانی کلامی ، اخلاقی شریعت اسلام و لزوم تطبیق فقه و اصول با آن‌ها تأکید داشت و در رویکرد اجتهادی خود بر اهمیت علل عقلی و نقلی معتبر و بی‌اعتباری بسیاری از احکامی که به استناد اجماع و «ادعای اجماع» صادر شده، اصرار داشت که این امر منشأ مخالفت‌های بی‌شماری با آرا و نظر او شد.
آیت‌الله صالحی‌ نجف‌آبادی در طول عمر با برکت خود اقدام به ترجمه قرآن کریم هم کرد اما در زمان حیات نتوانست آن را به چاپ برساند تا اینکه سال ۱۳۹۰ بررسی شد و در حال حاضر مجوز چاپ و نشر آن صادر شده است.
این استاد قرآن و پژوهشگر علوم اسلامی در سال ۱۳۸۵ چشم از جهان فروبست.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما