“چشمه لادر” خمینی شهر تحولی در صنعت گردشگری استان + تصاویر
“چشمه لادر” خمینی شهر تحولی در صنعت گردشگری استان + تصاویر

به گزارش خبرگزاری تسنیم  خمینی شهر علاوه بر داشتن ۸ دانشگاه برتر و مساجد و حسینیه های مشهور، از زیبایی مناظر طبیعی خدادادی بسیار بهره برده و به همین دلیل، همیشه مردم این شهر شکر خدا را بر لب دارند. علاوه بر وجود باغات سرسبز این شهرستان که ریه غرب استان محسوب می شود، یکی از مناطق نمونه […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم  خمینی شهر علاوه بر داشتن ۸ دانشگاه برتر و مساجد و حسینیه های مشهور، از زیبایی مناظر طبیعی خدادادی بسیار بهره برده و به همین دلیل، همیشه مردم این شهر شکر خدا را بر لب دارند.

علاوه بر وجود باغات سرسبز این شهرستان که ریه غرب استان محسوب می شود، یکی از مناطق نمونه گردشگری این شهرستان که در مناطق ویژه اقتصادی استان ثبت شده که منطقه نمونه گردشگری “چشمه لادر” است.

لادر

با همکاری شهرداری و اقدامات عمرانی تازه ای که در این منطقه انجام شده نسبت به سال های پیش بسیار متفاوت تر است و تا کنون توانسته پای گردشگران زیادی را به این محوطه کوهستانی زیبا از جمله شب چهارشنبه سوری با بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت باز کند.

لادر که بیانگر یک نام کهن در این شهرستان است منطقه ای کوهستانی در شمال غربی خمینی شهر در جاده کمربندی خمینی شهر به نجف آباد و بعد از دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر قرار گرفته است.

این منطقه در قبل از انقلاب پایگاه انقلابیون و در زمان جنگ مرکز آموزش نیروهای سپاه خمینی شهر بوده به همین دلیل جزئی جدا ناپذیر از زندگی مردمان این شهر است.

برخی لادر را  به خاطر دره ای که دور می زنند لادور معنی می کنند و دسته ای دیگر بر این باورند که چون آب چشمه زلال است و از میان دره ها عبور می کند و مانند در، درخشان و شفاف است لادر نامیده می شود.

جاده این محوطه زیبای کوهستانی تا مقابل آبشار آسفالت است و در آنجا دو پارکینگ بزرگ با ظرفیت پارک چند هزار خودرو وجود دارد که فاصله پارکینگ از جاده ورودی کمربندی یک کیلومتر و از پل غدیر در شهرک منظریه خمینی شهر، ۵ کیلومتر فاصله دارد.

از جاذبه های گردشگری این منطقه شگفت می توان به آبشار، چشمه، مسیرهای عبور آب و چشم اندازهای دشت های مقابل، سکوهای مناسب نشستن، سرویس بهداشتی، روشنایی، پارکینگ، جاده آسفالته مناسب، راهنمای مسیر ویژه کوهنوردی، درختان انجیر، گل ها و گیاهان وحشی، پرندگان، محوطه چهارباغ لادر، غارهای زیبا، آب نما، امکانات ورزشی و کوه پیمایی اشاره کرد.