نجف آباد نگار: فرماندار نجف آباد گفت: در جامعه ما زمینه کارهای فراوانی وجود دارد اما علاقه مند برای انجام این کارها وجود ندارد و باید فرهنگ کارمان را اصلاح کنیم.  به عنوان مثال در حوزه کشاورزی کشت های گلخانه ای و پرورش گیاهان دارویی حمایت هایی مانند پرداخت تسهیلات با نرخ سود 9 درصد وجود دارد.

کار هست ولی کارکن نیست/ موفقیت ۲۰ درصدی کمپ های ترک اعتیاد

نجف آباد نگار: فرماندار نجف آباد گفت: در جامعه ما زمینه کارهای فراوانی وجود دارد اما علاقه مند برای انجام این کارها وجود ندارد و باید فرهنگ کارمان را اصلاح کنیم.  به عنوان مثال در حوزه کشاورزی کشت های گلخانه ای و پرورش گیاهان دارویی حمایت هایی مانند پرداخت تسهیلات با نرخ سود ۹ درصد وجود دارد.

مجتبی راعی در نشست با فرماندهان و شوراهای واحدهای پیشگام بسیج دانش آموزی مدارس متوسطه دوم شهرستان نجف آباد که به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود: مباحثی مانند خودکشی، طلاق، اعتیاد و آسیب های اجتماعی با تلاش همگانی و اقدامات پیشگیرانه قابل حل است. باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که دانش آموز اصلاً سراغ این موارد نرود، زیرا به عنوان مثال کمتر از ۲۰ درصد از مراجعین به کمپ ها، رهایی از دام اعتیاد را تجربه می کنند.

راعی با اشاره به اقدامات فرهنگی سازمان های مختلف بیان کرد: اقدامات فرهنگی زمانی موثر است که با مطالعه دقیق در حوزه مربوطه انجام شود. اگر ما نتیجه نمی‌گیریم به علت اختلاف دیدگاه است و اگر وجه اشتراک ما قرآن شود، این اختلافات کنار گذاشته می شود. باید در دوراهی های تصمیم گیری، خدا را مد نظر قرار دهیم و تلاش کنیم به حقوق دیگران تجاوز نکنیم.

پیش از سخنان فرماندار هم احمد سعیدفر فرمانده حوزه ۱۲ امام جواد علیه السلام ضمن تشکر بابت پیگیری موضوعات مطرح شده نشست مشابه در سال قبل گفت: در سطح شهرستان به یک پاتوق فرهنگی مذهبی برای دانش آموزان نیازمندیم. همچنین می توان با اقداماتی نظیر ساخت المان شهید دانش آموزی نامگذاری گذر، معبر و میدان به نام شهدای دانش آموز بر منزلت شهدای دانش آموز افزود.

سعید فر گفت: دبیرستان منتظری نجف آباد با بیش از ۲۳۴ دانش آموز شهید به عنوان شهیدستان ایران شناخته شده ولی معرفی بهتر آن به حمایت و همکاری بیشتر دیگر سازمان ها نیازمند است.

در ابتدای این نشست هم فرماندهان واحدهای بسیج پیشگام به بیان نقطه نظرات و دغدغه های خود پرداختند که در این میان مواردی مانند حذف معلم پرورشی و جایگزینی معاون پرورشی به مدت سه روز در هفته، افزایش آمار اقدام به خودکشی و خودزنی در بین دانش آموزان، عدم هماهنگی تشکل های مرتبط با دانش آموزان و لزوم افزایش هماهنگی و همکاری بسیج دانش آموزی و ارگان هایی مانند آموزش و پرورش، شهرداری و فرمانداری از جمله شاخص ترین مسائل مطرح شده بودند.

شهرستان نجف آباد بیش از ۶۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

مجتبی راعی

مجتبی راعی

نجف آباد نیوز