«کامیاب» ورشکسته شد
«کامیاب» ورشکسته شد

فارس:در پی تشدید مشکلات تولید در طی سال‌های اخیر، کارخانه قند کامیاب واقع در کیلومتر ۱۰ جاده نجف‌آباد که از سال ۱۳۵۲ تولید خود را آغاز کرده بود و حدود ۲۵۰ نفر نیروی کار در آن مشغول بودند؛ به تعطیلی کشیده شد. دلیل این تعطیلی از سوی اعضای انجمن تصفیه‌کنندگان شکر، کمبود نقدینگی و مشکلات […]

فارس:در پی تشدید مشکلات تولید در طی سال‌های اخیر، کارخانه قند کامیاب واقع در کیلومتر ۱۰ جاده نجف‌آباد که از سال ۱۳۵۲ تولید خود را آغاز کرده بود و حدود ۲۵۰ نفر نیروی کار در آن مشغول بودند؛ به تعطیلی کشیده شد.

دلیل این تعطیلی از سوی اعضای انجمن تصفیه‌کنندگان شکر، کمبود نقدینگی و مشکلات بانکی عنوان‌شده و نهایتاً از شش ماه قبل با شدت گرفتن این مشکلات و فشار بانک‌ها، کارخانه اعلام ورشکستگی کرده است.

تعطیلی کارخانه‌ها در طی ماه‌های اخیر در استان اصفهان که صنعتی‌ترین استان کشور پس از پایتخت عنوان‌شده و بیش از ۸ هزار واحد تولیدی را در خود جای‌داده است؛ اتفاقی عجیبی نبوده و مشکلات رکود در این سال‌ها، ظرفیت تولید را در صنایع استان به ۳۰ درصد کاهش داده است.

کارخانه قند کامیاب با قدمت ۴۴ سال به دلیل بدهی مالی و ناتوانی در پرداخت اقساط وام بانکی ورشکست و  تمام دستگاه‌ها و تجهیزات آن فروخته شده است؛ این کارخانه که در سال ۱۳۵۲ تأسیس شده است، حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ پرسنل داشته که با تعطیلی کارخانه از کار بیکار شده‌اند، عضو انجمن تصفیه‌کنندگان شکر در این رابطه گفته است که کارخانه توسط بانک مصادره شده است و دیگر هیچ فعالیتی ندارد.

این کارخانه اکنون ۶ میلیارد تومان بدهی بانکی دارد و مدیرعامل آن به دلیل شکایت طلبکاران در زندان به سر می‌برد؛ مشکلات مالی کارخانه قند کامیاب از  ۸ ماه پیش تشدید شده بود.