کاهش پنج درصدی نرخ بیکاری در نجف‌آباد
کاهش پنج درصدی نرخ بیکاری در نجف‌آباد
فرماندار شهرستان گفت: نرخ بیکاری در شهرستان، طی چهار سال گذشته، از حدود چهارده درصد به مرز 9درصد رسیده به طوری که، برخی صنایع شهرستان در حال حاضر با کمبود نیروی ساده مواجه شده‌اند.

کاهش پنج درصدی نرخ بیکاری در نجف‌آباد

فرماندار شهرستان گفت: نرخ بیکاری در شهرستان، طی چهار سال گذشته، از حدود چهارده درصد به مرز ۹درصد رسیده به طوری که، برخی صنایع شهرستان در حال حاضر با کمبود نیروی ساده مواجه شده‌اند.

مجتبی راعی از صدور هفتاد و دو پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت، طی دو سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: در کنار این مجوزها که با بیش از ششصد میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری، زمینه‌ساز اشتغال بالغ بر ۲۴۰۰نفر شده‌اند، در حوزه کشاورزی نیز طی همین مدت شاهد اتفاقات خوبی بوده‌ایم.

راعی ادامه داد: میزان تولید گوشت بوقلمون از ۶۵۰۰تن در سال به ۷هزار تن رسیده، گوشت قرمز از ۱۰هزار تن به بیش از یازده هزار تن، پرورش قارچ از ۲۱۸ تن به حدود ۲۵۰تن، تعداد راس دام سنگین از ۳۴ هزار به ۴۰ هزار و تعداد ماهی زینتی از مرز ۹میلیون عدد به ۱۰ میلیون افزایش پیدا کرده است.

وی از جایگاه دوم شهرستان در بخش تولید ماهیان زینتی و رتبه اول تولید عسل در استان اصفهان سخن گفت و خاطر نشان کرد: تعداد کلنی‌های زنبور عسل شهرستان در دو سال گذشته، از ۳۵۰هزار به ۴۵۰هزار رسیده، تولید شیر از ۱۳۵هزار تن در سال به ۱۴۸هزار تن افزایش پیدا کرده و حدود سیصد گلخانه فعال شهرستان، انواع تولیدات‌شان را از ۱۷هزار تن به ۲۲ هزار تن رسانده‌اند.

به گفته فرماندار، طی چهار سال گذشته، نزدیک به هزار و ششصد پروانه فعالیت نیز برای واحدهای صنفی متقاضی، صادر شده است.

فرماندار نجف آباد

مجتبی راعی

کاهش پنج درصدی نرخ بیکاری در نجف‌آباد