کاهش ۱۵درصدی طلاق در نجف آباد
کاهش ۱۵درصدی طلاق در نجف آباد
ایسنا: رئیس اداره ثبت احوال نجف آباد گفت: طی دو ماه نخست سال جاری، نود و شش مورد طلاق در شهرستان به ثبت رسیده که این میزان در مقایسه با سال گذشته کاهش ۱۵ درصدی را نشان می دهد.

کاهش ۱۵ درصدی طلاق در نجف آباد

ایسنا: رئیس اداره ثبت احوال نجف آباد گفت: طی دو ماه نخست سال جاری، نود و شش مورد طلاق در شهرستان به ثبت رسیده که این میزان در مقایسه با سال گذشته کاهش ۱۵ درصدی را نشان می دهد.

مجید میری اضافه کرد: در دو ماهه نخست امسال ۳۱۳ مورد ازدواج به ثبت رسیده است که این تعداد در مقایسه با تعداد ثبت طلاق در همین زمان، رقم قابل توجهی است. همچنین آمارها نشان می دهد که در سال گذشته یک هزار و ۷۱۸ مورد ازدواج به ثبت رسیده است.

وی درباره ولادت های ثبت شده، خاطر نشان کرد: درسال گذشته پنج هزار و ۱۸۳ ولادت به ثبت رسیده که دو هزار و ۷۴۴ نوزاد پسر و دو هزار و ۴۳۸ نوزاد دختر بوده اند، همچنین در دوماهه نخست امسال ۷۴۵ ولادت ثبت شده که بازهم سهم نوزادان پسر بیشتر از نوزادان دختر است.
میری از کاهش پنج درصدی وفات در دوماهه نخست امسال خبر داد و تاکید کرد: ثبت ۲۵۶مورد وفات در دوماهه نخست امسال در مقایسه با سال قبل، کاهش ۵درصدی را نشان می دهد. با این حال وجود یک هزار و ۷۳۲ مورد وفات در سال ۹۷ و مقایسه آن با آمار سال ۹۶ بیانگر افزایش ۷۵ صدم درصدی است. به طور میانگین زنان در نجف آباد ۷۲ و مردان ۶۷ سال عمر می کنند.
وی درباره گروه سنی فوت شدگان، خاطر نشان کرد: گروه سنی یک تا پنج سال ۴ درصد، پنج تا پانزده سال ۱.۵ درصد، پانزده تا پنجاه سال ۱۳درصد، پنجاه تا هشتاد سال ۴۱درصد و بالای هشتاد سال نزدیک به ۴۰درصد از فوت شدگان را تشکیل می دهند.
رئیس ثبت احوال نجف آباد با بیان علت های فوت در این شهرستان تصریح کرد: بیماری های عفونی ۱.۵درصد، سرطان ها و تومورها ۱۰درصد، بیماری های قلبی عروقی ۳۹درصد، بیماری های دستگاه تناسلی و ادراری ۳.۵درصد، حوادث غیر عمد ۶درصد، بیماری های خون ساز ۱.۵درصد، بیماری های غدد و تغذیه ۲درصد، بیماری های روانی ۲۸صدم درصد، بیماری های دستگاه تنفسی ۱۶ درصد و علت های مبهم ۱۰ درصد از علل فوت افراد را به خود اختصاص داده است.
میری در پاسخ به سوالی در خصوص صدور کارت ملی هوشمند در این شهرستان، گفت: در شهرستان نجف آباد ۲۵۸هزار نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند که ۱۹۰ هزار درخواست صدور داشته ایم. بخاطر برخی مشکلات صدور این کارت ها با اندکی تاخیر انجام می شود با این حال تمام مراحل صدور تا تحویل به فرد در حال انجام است.

نجف آباد نیوز