کسب رتبه اول و دوم مسابقات ملی انجمن بتن ایران توسط دانشگاه آزاد نجف آباد
کسب رتبه اول و دوم مسابقات ملی انجمن بتن ایران توسط دانشگاه آزاد نجف آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد نجف‌آباد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد توانست با شرکت در یازدهمین دوره از مسابقات ملی انجمن بتن ایران به رتبه نخست در مسابقه تیر سبک خمشی و نیز رتبه دوم در مسابقه بتن سبک پر مقاومت دست یابد. در این دوره از […]

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد نجف‌آباد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد توانست با شرکت در یازدهمین دوره از مسابقات ملی انجمن بتن ایران به رتبه نخست در مسابقه تیر سبک خمشی و نیز رتبه دوم در مسابقه بتن سبک پر مقاومت دست یابد.

در این دوره از مسابقات ۲۸ دانشگاه از سطح کشور حضور داشته‌اند که تقریباً ۹۰ درصد از شرکت‌کنندگان آن از دانشگاه‌های دولتی بوده و تنها چهار واحد دانشگاهی آزاد که دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد نیز از آن تعداد است در این مسابقات که از کیفیت بالایی نیز برخوردار بوده است حضور داشتند.

مقاومت‌هایی که در این دوره از مسابقات بدست آمده است نسبت به کف مقاومت‌هایی که در انجمن ICI که هر چهار سال یکبار در تهران برگزار می‌شود و دو سال از آخرین دوره آن می‌گذرد، بالاتر بوده است.

شایان ذکر است در حال حاضر در ساختمان سازی‌هایی که در سطح دنیا انجام می‌شود از بتن سبک سازه‌ای استفاده می‌گردد که هر قدر این سازه سبک‌تر باشد در برابر زلزله ایمن‌تر بوده و هزینه‌ها نیز به همان نسبت کاهش می‌یابد.

هم اکنون عدد مقاومت بتنی که در ایران استفاده می شود ۳۰۰ یا ۴۰۰ است اما در این دوره از مسابقات تیم دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد توانست در عمل عدد مقاومت بتن سبک در ایران را به ۷۰۰ برساند و آن را توسعه دهد.

اعضای تیم مسابقه تیر سبک خمشی؛ مهدی نعمتی(استاد راهنما)، علی منصوریان، سید محمد موسویان، سید هادی شکرالهی، امیرعلی باب‌هادیعشر هستند.

اعضای تیم مسابقه مقاومت بتن سبک پر مقاومت مهدی فضیلتی(استاد راهنما)، مهدی یلوی، حسین امام جمعه و هادی چهرآزی هستند.