کشف بسته مشکوک در نجف آباد/کلید خوردن جنگ روانی
کشف بسته مشکوک در نجف آباد/کلید خوردن جنگ روانی

حوالی ساعت ۸ امشب، کارگر  یکی از ماست بندی های مشهور جنوب نجف آباد بسته مشکوکی را زیر خودرو صاحب مجموعه مشاهده کرده و در این خصوص با پلیس تماس می گیرد. محل کشف این بسته، چندین خیابان با خانه پدری شهید حججی فاصله دارد  و نمی توان آن را مربوط به این خانواده شهید […]

حوالی ساعت ۸ امشب، کارگر  یکی از ماست بندی های مشهور جنوب نجف آباد بسته مشکوکی را زیر خودرو صاحب مجموعه مشاهده کرده و در این خصوص با پلیس تماس می گیرد.

محل کشف این بسته، چندین خیابان با خانه پدری شهید حججی فاصله دارد  و نمی توان آن را مربوط به این خانواده شهید دانست.

به دنبال این موضوع نیروهای امنیتی و نظامی در بلوار شهیدان حجتی حضور پیدا کرده و ضمن مسدود کردن مسیرهای منتهی به این منطقه، تدابیر ویژه ای در این خصوص اتخاذ کرده اند.
نیروهای انتظامی، خودروهای آتش نشانی، آمبولانس، نیروهای بسیج و سپاه از جمله حاضرین در این محدوده هستند.
به دنبال این موضوع بسته مشکوک در حد و اندازه ی یک ضبط صوت می باشد   به وسیله ربات کنترل از راه دور از زیر خوردو خارج شده و در پیاده رو قرار داده شد.
یکی از شاهدان ماجرا می گوید: «این بسته دارای سیم های متعدد و ساعت بوده است و به صورت آهن ربایی زیر خودرو نصب شده بود.»

لازم به ذکر است که در این لحظه اطراف بسته مشکوک را با استفاده از کیسه های شن پوشش دادند و  همه منتظر ورود تیم های خنثی سازی هستند.

بر طبق اطلاعات رسیده لحظاتی پیش بسته مشکوک توسط یگان خنثی سازی به وسیله یک دستگاه تویوتا از محل خارج شده و چند آمبولانس نیز خودرو حامل بسته مشکوک را تا محل مقصد همراهی کردند.
خودرویی که بسته مشکوک به آن چسبانده شده بود از نوع سواری مزدا ۳۲۳ بوده است.

با وجود انتقال بسته مشکوک، خودروی شخصی مالک ماست بندی همچنان در صحنه باقی مانده و اطراف آن با طناب و تکه های کارتن محدود شده است.
جمعیت همچنان در صحنه حاضر هستند و تردد در هر دو باند بلوار به سختی صورت می گیرد.

 

کلید خوردن جنگ روانی در نجف آباد

در حالی که به گفته برخی افراد مطلع، بسته کشف شده خطر خاصی نداشته و کارشناسان چیز با اهمیتی را در داخل آن پیدا نکرده اند ولی برخی رسانه ها و فعالین فضای مجازی تلاش دارند این حادثه کم اهمیت را با پاسدار شهید مدافع حرم محسن حججی مرتبط کرده و به نوعی توجه فضای مجازی را منحرف کنند.

این در حالی است که نقطه ای که در آن این بسته کشف شده تا منزل پدری شهید حججی چندین خیابان فاصله دارد و بسیاری از افراد، علت چنین کاری را احتمالا تسویه حساب های شخصی با مالک خودرو می دانند.

بر طبق اطلاعات اولیه به دست آمده، برخی تلاش داشته اند بسته مشکوک را با استفاده از چیزهایی مانند چراغ چشمک زن، چند سیم، یک ساعت و تجهیزاتی مشابه یک بمب خطرناک جا بزنند.

البته هنوز مقامات رسمی در خصوص ماهیت این بسته اظهار نظر خاصی نکرده اند و باید منتظر ماند تا مشخص شود که جریان این بسته مشکوک پُر سر و صدا چه بوده است.

در هفته های اخیر، حماسه شهادت پاسدار شهید حججی، به نوعی فضای مجازی را به تصرف خود در آورده و به نظر می رسد برخی تلاش کنند با استفاده از اخبار کم اهمیتی مانند مشاهده یک بسته مشکوک، فضای مجازی را از «ایثار و شهادت» باز پس گیرند.