کشف سفالهای ایلخانی در نجف آباد
کشف سفالهای ایلخانی در نجف آباد

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، رضا نوری شادمهانی اظهار کرد: با مشاهده مواد فرهنگی از جمله قطعات سفال و کاشی در سطح محوطه که عمدتا به دوره ایلخانی تعلق دارند کاوش باستانشناختی در این محوطه انجام شد. وی با بیان اینکه کار حفاری در ۱۰ گمانه ۲ در ۲ و چهار متری انجام […]

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، رضا نوری شادمهانی اظهار کرد: با مشاهده مواد فرهنگی از جمله قطعات سفال و کاشی در سطح محوطه که عمدتا به دوره ایلخانی تعلق دارند کاوش باستانشناختی در این محوطه انجام شد.
وی با بیان اینکه کار حفاری در ۱۰ گمانه ۲ در ۲ و چهار متری انجام گرفت، تصریح کرد با استناد به مشاهدات مشخص شد احتمالا تکه سفال های پیدا شده همراه سیلاب به نجف آباد آورده شده اند.
این باستان شناس افزود: محوطه نجف آباد در ۱۰ کیلومتری شمال شهر آران و بیدگل دراستان اصفهان قرار گرفته و از نظر موقعیت طبیعی این محوطه در دل کویر واقع شده است.
بر اساس گزارش پژوهشگاه میراث فرهنگی، شادمهانی ادامه داد: با پایان یافتن کاوش و گمانه زنی، اکنون کار پژوهش و مطالعه در محوطه نجف آباد آغاز شده است.
مجوز برنامه گمانه زنی اضطراری و کاوش محوطه نجف آباد که از ۱۵ اردیبهشت آغاز و در ۱۵ خرداد پایان یافت توسط رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر شده بود.

منبع خبر:najafabad.ir