کشف و جمع آوری ۴۲۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال
کشف و جمع آوری ۴۲۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال
صدا و سیما: امیر رمضانی سخنگوی شرکت توزیع برق استان گفت: 420 دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کوین) به ارزش تقریبی ۱۱ میلیارد تومان در شهرستان نجف آباد کشف و جمع آوری شد. این مشترکان حدود 1900 کیلو وات مصرف برق داشته اند.

کشف و جمع آوری ۴۲۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال

صدا و سیما: امیر رمضانی سخنگوی شرکت توزیع برق استان گفت: ۴۲۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کوین) به ارزش تقریبی ۱۱ میلیارد تومان در شهرستان نجف آباد کشف و جمع آوری شد. این مشترکان حدود ۱۹۰۰ کیلو وات مصرف برق داشته اند.

نجف آباد نیوز: پایگاه خبری شرکت توزیع برق استان در خبری که ۲۵ تیر ماه امسال منتشر کرده بود، از شناسایی ۴۵۰ محل مشکوک به استخراج ارز دیجیتال در سطح استان خبر داده بود. در این خبر ‌آمده که استفاده از برق برای این کار، مصداق انشعاب غیر مجاز محسوب شده و انشعاب مشترک قطع خواهد شد.همچنین تجهیزات تولید ارز دیجیتال نیز به عنوان کالای قاچاق ضبط خواهد شد.

در خبر اداره برق آمده که ۴۰۴ دستگاه کشف شده حدود ۷۰۰ کیلو وات برق در ساعت مصرف داشته اند و ارزش تقریبی دستگاه ها حدود ۴ میلیارد تومان است.

نکته جالب این جا است که در هر دو خبر تعداد دستگاه ها حدود ۴۰۰ تا است ولی در خبر صدا و سیما میزان مصرف برق بیش از ۱۹۰۰ کیلو وات و ارزش دستگاه ها ۱۱ میلیارد عنوان شده ولی در خبر شرکت برق، برای همین تعداد دستگاه مصرف ۷۰۰ کیلو وات و ارزش چهار میلیارد تومانی عنوان شده است.

به نظر می رسد یکی از این دو خبر اشتباه باشد.

بیت کوین

بیت کوین

نجف آباد نیوز