کلنگ‌زنی تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجو در نجف‌آباد
کلنگ‌زنی تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجو در نجف‌آباد
طی مراسمی که پیش از ظهر چهارم آبان1400 در نزدیکی میدان شهدای دانشجو و با حضور استاندار اصفهان و جمعی از مسئولان ارشد شهرستان برگزار شد، عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجو آغاز شد.

کلنگ‌زنی تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجو در نجف‌آباد

طی مراسمی که پیش از ظهر چهارم آبان۱۴۰۰ در نزدیکی میدان شهدای دانشجو و با حضور استاندار اصفهان و جمعی از مسئولان ارشد شهرستان برگزار شد، عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجو آغاز شد.

این تقاطع که قرار است ظرف هجده تا بیست‌وچهار ماه با اعتبار ۱۳۰میلیارد تومانی ساخته شود، به صورت زیرگذر خواهد بود و همانند تقاطع شهیدان حجتی در جنوب نجف‌آباد، مسیر روگذر به ورودی نجف‌آباد اختصاص پیدا خواهد کرد.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس طی این مراسم گفت: این پروژه ردیف بودجه نداشت و در مقطعی اعتبار اختصاص پیدا کرده برای آن، در ردیف حقوق پرسنل وزارت راه و شهرسازی مصرف شده بود ولی با پیگیری‌های مستمری که انجام شد و حتی تا شکایت از دستگاه‌های مختلف نیز پیش رفت، پروژه ردیف‌دار شد و اولین قسط قرارداد نیز به حساب پیمانکار واریز گردید.

ابوترابی با تشکر ویژه از تمامی مسئولان شهرستان و مجموعه شهرداری و شورای شهر فعلی و قبلی، اضافه کرد: در شرایطی که به دلیل شرایط خاص بودجه‌ای، کمتر پروژه بزرگی در کشور کلنگ‌زنی می‌شود، فقط می‌توان به کمک شیوه‌های ابتکاری به این عرصه وارد شد و در این طرح نیز شهرداری با تقبل هزینه‌های قابل توجه مربوط به جابه‌جایی تاسیسات، نقش مهمی در آغاز عملیات اجرایی داشته است.

ابوترابی، هم‌چنین از تقبل خاکبرداری پروژه توسط خودش سخن گفت و ضمن درخواست از استاندار اصفهان برای کمک در این موضوع، خاطر نشان کرد: در دوران مسئولیت علیرضا صلواتی مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان، روند پیگیری‌های طرح با سرعت بسیار بیشتری دنبال شد.

این نماینده مجلس در بخش پایانی صحبت‌های خود از دو کلنگ‌زنی جدید در نجف‌آباد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: این طرح‌ها که جزء پروژه‌های بزرگ و حیاتی حوزۀ حمل و نقل استان محسوب می‌شوند، علاوه بر متحول کردن شهرستان نجف‌آباد از این لحاظ، تاثیرات بسیار قابل توجهی نیز در استان خواهند داشت.

کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح شهدای دانشجو

کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح شهدای دانشجو

 

فعال بودن هزار میلیارد تومان پروژه زیرساختی در اصفهان

علیرضا صلواتی مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان دیگر سخنران این برنامه بود که تشکر ویژه از پیگیری‌های ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم در مجلس برای ردیف‌دار شدن پروژه و رفع برخی موانع، گفت: در حال حاضر با وجود مشکلات بودجه‌ای دولت، ده‌ها پروژه عمرانی و زیرساختی در سطح استان فعال هستند و طی یک سال اخیر بیش از هزار میلیارد تومان مناقصه مربوط به این طرح‌ها، برگزار شده و بسیاری از این پروژه‌ها وارد مرحله اجرایی شده‌اند.

صلواتی با تاکید بر استفاده از مشارکت بخش‌های غیردولتی در اجرای چنین طرح‌هایی ادامه داد: این تقاطع را تلاش خواهیم کرد ظرف هجده ماه و حتی کمتر به بهره‌برداری برسانیم.

سید‌رضا مرتضوی استاندار جدید اصفهان، آخرین سخنران این برنامه بود که اولین سفر دوران مسئولیت و اولین کلنگ‌زنی‌اش را به این طرح اختصاص داده بود. مرتضوی با اشاره به جایگاه ویژه نجف‌آباد در عرصه‌های مختلف به ویژه حوزه ایثار و شهادت، از نجف‌آباد به عنوان شهری مطرح در سطح ملی و بین‌المللی نام برد و اضافه کرد: هر قدر کار و تلاش برای مردم شریف این دیار انجام شود، نمی‌تواند شان و جایگاه والای آن‌ها را به جا آورده باشد. امتیاز چنین طرح‌هایی، کل استان را برخوردار خواهد کرد.

طبق توافقی که چند سال پیش مابین شهرداری نجف‌آباد در زمان مسئولیت مسعود منتظری و وزارت راه، به امضاء رسید، قرار شد شهرداری نجف‌آباد تقاطع غیرهمسطح شهیدان حجتی را اجرا کند و وزارت راه، تقاطع شهدای دانشجو را ولی با وجود اجرای تقاطع شهیدان حجتی در فاصله سال‌های ۹۴ تا ۹۶، وزارت راه به تعهداتش عمل نکرده بود که با پیگیری‌های مجدد سال‌های اخیر، اجرای این پروژه به مرحله کلنگ‌زنی رسید.

تقاطع شهدای دانشجو نیز با طرح و نقشه‌ای مشابه با تقاطع شهیدان حجتی ساخته خواهد شد. البته به گفته مسئولان، این تقاطع بزرگ‌تر از تقاطع شهیدان حجتی خواهد بود و بزرگ‌ترین تقاطع غیرهمسطح شهرستان محسوب می‌شود.

تقاطع شهیدان حجتی

تقاطع شهیدان حجتی

کلنگ‌زنی تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجو در نجف‌آباد