گروه هنری «نگاه» که تمامی اعضای آن را هنرمندان بومی نجف آباد تشکیل می دهند، طی سالهای اخیر فعالیت های متعددی را در زمینه امور هنری با موضوعات مختلف انجام داده و اخیراً نیز در قالب فعالیت های سازمان رفاهی تفریحی شهرداری، به حیطه تقویت فرهنگ شهروندی با ابزار هنر ورود پیدا کرده است. میثم […]

گروه هنری «نگاه» که تمامی اعضای آن را هنرمندان بومی نجف آباد تشکیل می دهند، طی سالهای اخیر فعالیت های متعددی را در زمینه امور هنری با موضوعات مختلف انجام داده و اخیراً نیز در قالب فعالیت های سازمان رفاهی تفریحی شهرداری، به حیطه تقویت فرهنگ شهروندی با ابزار هنر ورود پیدا کرده است.

میثم طاهری کارگردان و مدیر این گروه در گفتگو با خبرنگار  ایمنا از شهرستان نجف آباد اظهار کرد: از شاخص ترین تئاتر های این گروه که کار خود را از سال ۸۹ آغاز کرده می توان به نمایش چند سال پیش «سوسک پری» در سینما لاله نجف آباد اشاره کرد که در مجموع نزدیک به ۱۳ هزار نفر در سانس های مختلف آن را مشاهده کردند.
طاهری گفت: « از دیگر همکاری های مشترک با سازمان رفاهی تفریحی شهرداری می توان به نمایش «روزی روزگاری» در فضای باز  و کار کودکانه «ماه پیشونی» در سالن اندیشه اشاره کرد.
اجرای نخستین کارناوال نوروزی نجف آباد
برپایی نخستین کارناوال شادی نجف آباد در ایام نوروز امسال را باید دیگر نقطه شاخص کارنامه عملکردی این گروه دانست که طی آن عوامل گروه در قالب شخصیت های مختلف نوروزی، با حضور در محلات مختلف شهر به اجرای ویژه برنامه های شاد و متفاوت پرداختند.
طاهری در خصوص ویژه برنامه های نوروزی گروه نگاه نیز گفت: همزمان با کارناوال شادی، در خانه تاریخی مهر پرور نیز نمایش سیاه بازی برای علاقه مندان اجرا شد و در کنار آن هم برای اولین بار شخصیت های معروف به «مردان نقره ای» با حضور در جمع بازدید کنندگان آثار تاریخی مانند هفت برج خارون و موزه مردم شناسی، لحظات متفاوتی را برای شهروندان و مهمانان نوروزی رقم زدند.
رفع هنرمندانه «سد معبر»
مدیر گروه هنری نگاه از اجرای تئاتر مذهبی «فرجام» با همکاری سازمان رفاهی و شورای شهر در محل بنیاد آیت اله خامنه ای، نمایش دفاع مقدسی و جشنواره ای «زیرخاکی» با همکاری انجمن هنرهای نمایشی و کار تک نفره «خوک» به عنوان دیگر بخش های کارنامه هنری این گروه یاد کرده و عنوان کرد: برای نخستین بار نیز با همکاری سازمان رفاهی تفریحی برپایی نمایش های میدانی را با موضوع سد معبر در دستور کار قرار داده ایم که طی آن با شیوه هایی هنرمندانه، معضلات موجود را مورد توجه قرار داده ایم.
طاهری افزود: در این برنامه ها علاوه بر انتقال مفاهیم فرهنگ شهروندی در موضوع سد معبر، هنرمندان با ارائه کارت های زرد، سبز و سرخ به شکلی متفاوت کسبه را نسبت به این معضل شهری حساس می کنند.
آرزوی ساختن نمایش ویژه حضرت زهرا (س)
طاهری که فعالیت های هنری خود را با بازیگری آغاز و با طراحی صحنه، دستیاری و کارگردانی ادامه داده در خصوص مهمترین علاقه حرفه ای خود گفت: با وجود به صحنه بردن نمایش هایی مانند «گل زخم» در موضوع دفاع مقدس، علاقه خاصی به ساختن نمایشی ویژه حضرت زهرا (س) دارم که هنوز موفق به انجام آن نشده ام.
وی همچنین گذراندن دوره های  تخصصی در محضر هنرمندانی مانند عبدالهی و سلمان باهنر را دیگر بخش کارنامه هنری خود دانسته و خاطر نشان کرد: همکاری در برپایی جشن های مناسبتی مختلف همچون رهاسازی ماهی های سفره هفت سین و سبزه های در نوروز امسال، دیگر بخش عملکرد گروه نگاه را تشکیل می دهد.