۴میلیون کشته و زخمی در زلزله تهران
۴میلیون کشته و زخمی در زلزله تهران

خبرگزاری فارس:رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون شوراهای مجلس از تقاضای۱۶ نماینده جهت اِعمال ماده ۲۳۶ آیین‌نامه مجلس درباره عدم اجرای قانون امکان‌سنجی انتقال پایتخت و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران توسط رئیس‌جمهور خبر داد. ابوالفضل ابوترابی ادامه داد: این نمایندگان در این تقاضا از رئیس‌جمهور به‌علت تعلل در برگزاری نشست‌های لازم به‌منظور اجرایی شدن قانون […]

خبرگزاری فارس:رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون شوراهای مجلس از تقاضای۱۶ نماینده جهت اِعمال ماده ۲۳۶ آیین‌نامه مجلس درباره عدم اجرای قانون امکان‌سنجی انتقال پایتخت و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران توسط رئیس‌جمهور خبر داد.

ابوالفضل ابوترابی ادامه داد: این نمایندگان در این تقاضا از رئیس‌جمهور به‌علت تعلل در برگزاری نشست‌های لازم به‌منظور اجرایی شدن قانون مذکور شکایت کرده‌اند که هیأت‌رئیسه مجلس باید بلافاصله این تقاضا را جهت بررسی به کمیسیون مربوطه ارجاع دهد،‌ تا کمیسیون پس از بررسی و تشخیص وارد بودن، گزارش آن را به هیئت رئیسه مجلس ارائه داده و پس از موافقت اکثریت وکلای ملت، به قوه قضائیه ارجاع شود.

نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمین‌لرزه اخیر تهران، گفت: درصورتی‌که زمین‌لرزه‌ای بیش از شش ریشتر در تهران بیاید، بیش از چهار میلیون کشته و زخمی خواهد داد که اگر همه نیروهای امدادی غرب آسیا هم بسیج شوند، نمی‌توانند از ابعاد فجایع بعدی آن جلوگیری کنند.

لازم به ذکر است در ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی آمده است:

هر گاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسئولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.

کمیسیون حداکثر ظرف ده‌ روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت ‌رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.