​استیضاح وزیر آموزش و پرورش در واکنش به رفتاری غیرعرف
​استیضاح وزیر آموزش و پرورش در واکنش به رفتاری غیرعرف

پرداخت حق الوکاله هزار میلیاردی صندوق فرهنگیان با اقوام سببی ایمنا:نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس گفت: خانمی که به عنوان رئیس اداره حقوقی صندوق ذخیره فرهنگیان مشغول به کار است برای وصول مطالبات ۱۲ هزار میلیارد تومانی این مجموعه، با شوهر وکیل خود قرارداد هزار میلیارد تومانی امضاء کرده که این […]

پرداخت حق الوکاله هزار میلیاردی صندوق فرهنگیان با اقوام سببی

ایمنا:نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس گفت: خانمی که به عنوان رئیس اداره حقوقی صندوق ذخیره فرهنگیان مشغول به کار است برای وصول مطالبات ۱۲ هزار میلیارد تومانی این مجموعه، با شوهر وکیل خود قرارداد هزار میلیارد تومانی امضاء کرده که این امر خلاف قانون تاکنون بیش از ۴۰ نماینده مجلس را برای استیضاح وزیر جدید آموزش و پرورش قانع کرده است.

ابوترابی گفت: علاوه بر این‌که عقد قرارداد حقوقی در چنین جایگاهی با اقوام سببی و نصبی درجه یک خلاف قانون محسوب می‌شود، پرداخت چنین حق الوکاله‌ای نیز خلاف عرف و تعرفه‌های قانونی است.
وی از بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان کانون اصلی اختلاس ۱۲ هزار میلیارد تومانی نام برد و گفت: آن‌چه که برخی مدعی هستند به عنوان تسهیلات در اختیار افراد مختلف قرار داده شده، در برخی موارد فاقد وثیقه واقعی بوده، بعضاً ضمانت‌های بسیار ضعیف اخذ گردیده و در پاره ای موارد حتی شخص وام گیرنده مشخص نیست به طوری‌که امید چندانی برای بازگرداندن این مبالغ وجود ندارد.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس که مخالفت خود با استیضاح وزیر راه و شهرسازی را پیش از این اعلام کرده بود، گفت: در مورد آخوندی معتقدم شخص جدید فرصتی برای جبران اشتباهات نخواهد داشت ولی اگر استیضاح وزیر آموزش و پرورش را امضاء نمی‌کردم، به فرهنگیان مظلومی که سرمایه‌شان این گونه تضییع شده خیانت می‌کردم.
تا لحظه تنظیم این خبر، نزدیک به ۴۰ نماینده استیضاح وزیر جدید آموزش و پرورش را امضا کرده اند و قرار است پیش از اعلام وصول آن در صحن اصلی، کمیسیون آموزش مجلس میزبان وزیر باشد.
فخرالدین احمدی دانش آشتیانی پس از استعفای فانی وزیر پیشین آموزش و پرورش، تنها چند ماه است که عهده‌دار این مسئولیت شده است.
جلسه استیضاح آخوندی وزیر راه و شهرسازی، قرار است یکشنبه هفته آینده برگزار شود.