​لزوم دقت در بررسی صلاحیت ها/ حقی نباید ضایع شود
​لزوم دقت در بررسی صلاحیت ها/ حقی نباید ضایع شود

ایمنا:نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب، انتخابات یکی از مصادیق حق‌الناس است و در مقطع بررسی صلاحیت‌ها ضمن توجه به رعایت دقیق قانون و جلوگیری از ورود افراد غیر‌صالح به عرصه رقابت‌ها نبایستی حق داوطلبی نیز تضییع شود. ابوالفضل ابوترابی گفت: با وجود واگذاری حق نظارت بر […]

ایمنا:نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب، انتخابات یکی از مصادیق حق‌الناس است و در مقطع بررسی صلاحیت‌ها ضمن توجه به رعایت دقیق قانون و جلوگیری از ورود افراد غیر‌صالح به عرصه رقابت‌ها نبایستی حق داوطلبی نیز تضییع شود.

ابوالفضل ابوترابی گفت: با وجود واگذاری حق نظارت بر شوراهای شهر و روستا به نمایندگان مجلس، بنده هیچ‌گونه دخالت و اعمال نظری در تایید و یا رد صلاحیت داوطلبان نخواهم داشت و تمامی اختیارات با هیئت‌های نظارت و اجرایی خواهد بود.
وی با تاکید بر اهمیت بررسی دقیق و بی‌طرفانه صلاحیت داوطلبان بیان کرد: راهکارهای قانونی جهت رسیدگی به اعتراضات داوطلبان نیز در سطح استان و بالاتر پیش‌‌بینی شده است.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در پایان با اشاره به آمار ۹ نفری منتخبان شوراهای نجف‌آباد، کاشان و خمینی شهر خاطرنشان کرد: در شهر اصفهان بسته به آمار اعلامی سرشماری سال ۹۵ بین ۱۳ تا ۱۵ نفر انتخاب خواهند شد که بنده از آخرین تصمیم اتخاذ شده در این خصوص اطلاعی ندارم.