مصرف آب مرکز مدرس نجف آباد به یک هشتم کاهش پیدا کرد
مصرف آب مرکز مدرس نجف آباد به یک هشتم کاهش پیدا کرد

معاون امور مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: مصرف آب دربیمارستان روانپزشکی مدرس در ناحیه گلدشت نجف آباد ۸.۵ برابر کاهش داشته است. ایرنا: به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شرکت آبفای اصفهان، رضا رضایی افزود: هم اکنون ۳۵۰ بیمار روانی به طور شبانه روز در این مرکز نگهداری می شوند […]

معاون امور مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: مصرف آب دربیمارستان روانپزشکی مدرس در ناحیه گلدشت نجف آباد ۸.۵ برابر کاهش داشته است.

ایرنا: به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شرکت آبفای اصفهان، رضا رضایی افزود: هم اکنون ۳۵۰ بیمار روانی به طور شبانه روز در این مرکز نگهداری می شوند این درحالیست که در سال ۹۲ میانگین مصرف ماهانه آب این بیمارستان حدود پنج هزار و ۷۵۰ مترمکعب بود که این رقم بیانگر مصرف بیش از حد آب شرب بیمارستان روانپزشکی مدرس بوده است.

وی به چگونگی کنترل مصرف آب این بیمارستان پرداخت و اعلام کرد: با بررسی و شناسایی مشترکان پرمصرف تدابیری برای مهار مصرف بی رویه آب در این مرکز اعمال شد به طوریکه بازسازی تاسیسات آبرسانی و استفاده از شیرآلات اهرمی، استفاده از شیرهای چشمی و آبیاری فضای سبز با آب چاه از جمله مواردی بوده است که در جهت کاهش مصرف آب اعمال شد.

رضایی با بیان اینکه این بیمارستان ویژه بیماران روانی بوده و به طور مستمر نیاز به رعایت بهداشت فردی بوده اند، افزود: در ماههای اخیر شست وشوی استراحتگاه، آشپزخانه، رخت شورخانه و دیگر مکانها از طریق آب چاه انجام می شود.

معاون امور مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به کاهش فوق العاده آب در این بیمارستان اشاره و بیان کرد: در سال جاری با اعمال تدابیر خاص مصرف ماهیانه آب در بیمارستان مدرس نجف آباد به ۶۷۵ مترمکعب رسید که حدود ۸۵۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

رضایی تصریح کرد : این تجربه مفید می تواند برای دیگر بیمارستانها بعنوان یک نمونه عملی درنظر گرفته شود تا بدین ترتیب آب شرب به صورت بهینه مصرف شود.

شرکت آب و فاضلاب اصفهان چندی پیش نیز از کاهش ۹۰ درصدی مصرف آب در بیمارستان الزهرا(س) اصفهان خبر داده بود.