متن آخرین نطق ابوترابی در مجلس
متن آخرین نطق ابوترابی در مجلس

با سلام و درود خدمت بنیانگذار جمهوری اسلامی امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و آرزوی طول عمر و پیروزی و سربلندی برای مقام معظم رهبری و مسئولین جمهوری اسلامی ایران،آقایان و خانم ها،مردم شریف ایران و عزیزان ساکن در استان اصفهان ومردم شریف حوزه انتخابیه شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون، همانگونه […]

با سلام و درود خدمت بنیانگذار جمهوری اسلامی امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و آرزوی طول عمر و پیروزی و سربلندی برای مقام معظم رهبری و مسئولین جمهوری اسلامی ایران،آقایان و خانم ها،مردم شریف ایران و عزیزان ساکن در استان اصفهان ومردم شریف حوزه انتخابیه شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون، همانگونه که مطلع می باشید تهیه آب شرب در استان اصفهان امروز تبدیل به یک معضل اساسی شده که اگر به آن توجهی نشود تبدیل به یک چالش امنیتی می گردد. همانطور که مستحضر می باشید طبق قانون توزیع عادلانه آب تهیه آب شرب مردم در اولویت و وظیفه ذاتی هر دولت است و بر این اساس تونل گلاب مردم در حوزه انتخابیه اینجانب از سالهای قبل طراحی شده تا در مواقع خشکسالی بتواند آب را به صورت ثقلی در یک تونل ۲۷ کیلومتری آب را از قسمتی از استان اصفهان به نام شهرستان چادگان به قسمت دیگر استان اصفهان به نام شهرستان تیران و کرون انتقال دهد و آن هم فقط و فقط برای آب شرب و بیش از آب شرب نمی خواهیم و اگر قطر تونل ۳ متر است به دلیل این است که اولا انتقال آب با لوله از رشته کوه معروف به زاگرس پر هزینه است و ثانیاً دستگاه های حفاری T.B.M با قطر کمتر در شرکتهای سازنده موجود نبوده که ما درب تونل تاسیساتی را احداث می کنیم که فقط به اندازه آب شرب آب به داخل تونل هدایت کند.

این موضوع را شخصا به نمایندگان چهار محال عرض کرده ام. اما سوال این است چطور یک وزیر بدون هماهنگی با استانداری و نماینده حوزه انتخابیه تیران و کرون و بدون رعایت مصوبات شورای امنیت ملی وارد یک استان می شود و دستور توقف پروژه ای که برای آب شرب طراحی شده را می دهد. آقای وزیر ما دیگر نمی توانیم جلوی پنج میلیون نفر که نمی توانیم آب شرب آنها را تهیه کنیم را بگیریم. لذا هر گونه حادثه ای در آینده را شما جوابگو خواهید بود. آقای وزیر آیا شما نباید آب شرب مردم استان اصفهان که در حال حاضر از آب شرب هم محروم شده اند را تهیه کنید؟ مردم استان اصفهان در هشت سال دفاع مقدس بیشترین خون و شهید را تقدیم انقلاب دادند و خون دادند آیا حالا حق آب شرب را نباید داشته باشند.

آیا شما برای پنج میلیون نفر در راستای پدافند غیر عامل در مواقعی که برای رودخانه زاینده رود مشکلی پیش آید به غیر از تونل گلاب ۲ چاره ای می توانید نام ببرید؟ نکته دوم هم آقای رئیس جمهور اگر می بینید امروز نمایندگان استان اصفهان متحداً به شما مراجعه می کنند برای این است که از بی توجهی دولت نسبت به زاینده رود نگرانند و می گویند چرا اینقدر بی تفاوتی و بی توجهی؟ آمدیم تا بگوئیم اصفهان و افکار عمومی آن انبار باروتی است که وزیر شما در کنار آن کبریت می کشد. ما گلایه داریم که چرا دفتر شما با رفتاری توهین آمیز به این نمایندگان که از سر دلسوزی آمده بودند برخورد کرد؟ تذکر می دهم ضمن پیگیری رفتار انجام شده از سوی دفتر شما نسبت به کمیته ای برای چاره جویی در خصوص زاینده رود قبل ایجاد بحرانهای فراگیر اقدام کنید و توهین و بی تدبیری انجام شده توسط دفتر شما به ۱۶ نماینده مجلس در تاریخ بی سابقه بوده است.

اما در پایان از آقای رئیس جمهور محترم می خواهم که تحمل خود را نسبت به منتقدان افزایش دهید و مش عدالتی که در شعارهایتان نام می برید در عمل اجرا کنید. آقای رئیس جمهور شما و من یک حقوق دان هستیم و می دانیم لفظ انتساب بزدلان سیاسی به منتقدان وصف کیفری دارد و مشمول توهین و استعمال الفاظ رکیک و قابل پیگرد کیفری است. لذا از شما تقاضا دارم که فضای خوب و آرام کشور که خود شما هم در به وجود آمدن آن نقش موثری داشته اید را حفظ نمائید.