ابوترابی: تنها اولویت سفر جهانگیری به اصفهان، رفع مشکل آب باشد
ابوترابی: تنها اولویت سفر جهانگیری به اصفهان، رفع مشکل آب باشد

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها اولویت ما در سفر معاون رئیس‌جمهور حل مشکل آب در استان اصفهان است، ما به غیر از آب فعلا هیچ اولویتی حیاتی‌تر از بحث آب در اصفهان نداریم. ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان درباره اولویت‌های سفر معاون اول رئیس جمهور […]

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها اولویت ما در سفر معاون رئیس‌جمهور حل مشکل آب در استان اصفهان است، ما به غیر از آب فعلا هیچ اولویتی حیاتی‌تر از بحث آب در اصفهان نداریم.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان درباره اولویت‌های سفر معاون اول رئیس جمهور به اصفهان اظهار کرد: تنها اولویت ما رفع مشکل آب در استان اصفهان است، ما به غیر از آب فعلا هیچ اولویتی حیاتی‌تر از بحث آب در اصفهان نداریم.

وی افزود: تمام شهرهای و روستاهای استان اصفهان با مشکل کم‌آبی و بی‌آبی روبرو هستند که البته ما راه حل هم داریم که می‌‌توان با یک کار مدیریتی و عزم جهادی به راحتی از این مشکل سخت عبور کنیم.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حل مشکل کم‌آبی و بی‌آبی استان اصفهان نیازمند یک عزم است که در تهران و در سطح ملی اقدام به حل این مشکل کنند.

وی بیان کرد: ۵ میلیون از جمعیت اصفهان در معرض بیماری‌های ناشی از بی‌آبی و آب‌های آلوده هستند درصورتی‌که راهکارهای منطقی برای حل این مشکل وجود دارد.

ابوترابی با اشاره به اجرائی‌ شدن مجدد تونل گلاب خاطرنشان کرد: تهیه آب شرب در استان اصفهان امروز تبدیل به یک معضل اساسی شده که اگر به آن توجهی نشود تبدیل به یک چالش امنیتی می‌شود، بر اساس قانون توزیع عادلانه آب تهیه آب شرب مردم در اولویت و وظیفه ذاتی هر دولت بوده و بر این اساس تونل گلاب مردم از سال‌های قبل طراحی شده تا در مواقع خشکسالی بتواند آب را به صورت ثقلی در یک تونل ۲۷ کیلومتری آب را از قسمتی از استان اصفهان به نام شهرستان چادگان به قسمت دیگر استان اصفهان به نام شهرستان تیران و کرون انتقال دهد.

وی افزود: اگر قطر تونل ۳ متر به دلیل این است که انتقال آب با لوله از رشته کوه معروف به زاگرس پر هزینه است و ثانیاً دستگاه‌های حفاری T.B.M با قطر کمتر در شرکت‌های سازنده موجود نبوده که ما درب تونل تاسیساتی را احداث می‌کنیم که فقط به اندازه آب شرب آب به داخل تونل هدایت کند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنده این موضوع را شخصا به نمایندگان چهار محال عرض کرده‌ام، اما سوال این است چطور یک وزیر بدون هماهنگی با استانداری و نماینده حوزه انتخابیه تیران و کرون و بدون رعایت مصوبات شورای امنیت ملی وارد یک استان می‌شود و دستور توقف پروژه ‌ی که برای آب شرب طراحی شده را می‌دهد.

وی خطاب به وزیر نیرو گفت: آقای وزیر ما دیگر نمی‌توانیم جلوی ۵ میلیون نفر که نمی‌توانیم آب شرب آنها را تهیه کنیم را بگیریم، بنابراین هر گونه حادثه ای در آینده را شما جوابگو خواهید بود، آیا شما نباید آب شرب مردم استان اصفهان که در حال حاضر از آب شرب هم محروم شده‌اند را تهیه کنید؟

ابوترابی تصریح کرد: مردم استان اصفهان در ۸ سال دفاع مقدس بیشترین خون و شهید را تقدیم انقلاب دادند و خون دادند آیا حالا حق آب شرب را نباید داشته باشند، آیا شما برای ۵ میلیون نفر در راستای پدافند غیر عامل در مواقعی که برای رودخانه زاینده رود مشکلی پیش آید به غیر از تونل گلاب ۲ چاره‌ای می‌توانید نام ببرید؟